петък, 16 декември 2011 г.

На кафе: Диди Бунова - Фуудблогинга, като начин на живот

Днес си имам гост. Скъсах се от гости тези дни, но така е по празници:) Днешното сутрешно кафе си го пия с Диди Бунова от Готвенето е забавно.  И ми е изключително приятно, удобно и уютно с нея! Страшно много я харесвам - и като фотограф, и като начин, по който води блога, и като кулинар и най- вече като човек. Ако мога да я опиша с три думи то това са прецизност, перфекционизъм и естетика. Много и благодаря, че реагира толкова бързо на поканата ми с едно наистина красиво и много стилно представяне. Всичко е пипнато до последния детайл! Всъщност, както обикновено при нея. Нищо случайно, непременено и необмислено. От както открих блога (т.е в самото начало) не съм пропуснала нито една публикация и всеки път съм изненадана от нещо ново и интересно. Не следва клишета, няма помпозност, има просто свой собствен стил, който те кара да се връщаш отново и отново. Дори и нищо да не приготвиш от нейните рецепти, просто ей така - да четеш и да гледаш. Пак си заслужава. Но пък ако не се възползваш от рецептите, може само да съжаляваш:). Посетете я - http://cook-4fun.blogspot.com/  И да познавате сайта и - пак го направете:) Винаги действа позитивно и зареждащо!

Благодаря ти Диди!

 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Част от читателите на Руми вече ме познават, но ще кажа няколко думи за тези от вас, с които се срещаме за пръв път.
Обожавам децата си, харесвам професията си, щастлива съм сред най-близките ми хора.  Радвам се на пролетта и есента, обичам и лятото, и дъжда. Влюбена съм в планината и ските  -  това са едни от миговете, в които се чувствам най-добре и най-свободна. 


Отскоро към тези любими неща се нареди още едно и то  всъщност е причината да съм тук. С вируса на фуудблогинга се заразих преди известно време, а през последните  две години   го практикувам виртуално и редовно на адрес cook-4fun.blogspot.com. Това е като че ли една от новите модерни болести на 21 век и ако погледнете в някой от световните ревю-сайтове ще видите колко много хора са подвластни на нея. По-умните от мен глави, опитвайки се да обяснят явлението казват, че гледката на добре приготвена и заснета храна въздействала  тонизиращо на сетивата и духа. И сигурно са прави.


Това заболяване при мен доведе до редица усложнения, но за мое успокоение го забелязвам и при много други : ) Появи се влечение към фотографията, довело неизбежно до осигуряване на камера и обективи, ... среднощно четене на туториали (в повечето случаи – спане в супер изкривена поза с лаптоп в скута) , постоянно събиране и купуване на пробсове, безцеремонно преглеждане на чекмеджетата и шкафовете на близките ми за някоя интересна чаша, прибор или чиния...


Новите колекции и магазините за дрехи и обувки тотално загубиха по точки, сравнени с някое място, пълно с посуда, покривки и други бръмбъзлъци. Както често се казва в такива случаи – „ Ако някой ми беше казвал, нямаше да повярвам :)”
Но от друга страна, това хоби (или нещо по-сериозно вече) внася допълнителен цвят в живота ми и го прави в по-голяма степен цялостен, осмислен и завършен....


Рецептата, която ще ви представя е за Сладкиш с портокал и сушени смокини, за който ще са ви нужни:

280 г бяло брашно
170 г краве масло
190 г захар
щипка сол
1 голямо или две малки яйца
3-4 сл филирани бадеми

за плодовата паста:
230 г дребни сушени смокини
100 мл фреш от портокал
настъргана кора от 1 портокал
настъргана кора от 1 лимон
1.5 сл брашно
1 чл мед или на вкус


Сложете брашното, солта и захарта в блендер, пулсирайте няколко пъти. Прибавете студеното масло, нарязано на кубчета. Смелете всичко до едри трохи и преместете в купа.  Добавете яйцата, леко разбити и разбъркайте с дървена лъжица, докато сместа се обедини. Две трети от нея преместете в застлана с хартия за печене тава с размер
25/35 см. Пресирайте и заравнете с ръка тестото. От останалата част оформете по-едри и дребни топчета и трохи, като поръсвате малко брашно, ако е нужно; сплескайте ги след това. Преместете тавата и топинга в хладилника.
Измийте смокините с гореща вода и ги подсушете. Нарежете ги на малки парченца, като отстраните дръжките. Сложете ги заедно с цитрусовата кора, сока, меда и брашното в блендер. Пасирайте ги до гъста паста. Разстелете я върху тестото, отгоре поръсете тестения топинг. Печете в предварително загрята до 180 градуса фурна около 40-45 минути или докато образува златиста коричка. Около 15 минути преди края на печенето поръсете сладкиша с филираните бадеми.
Оставете готовия сладкиш да се охлади до стайна температура, извадете от тавата и нарежете на квадрати.


Пожелавам ви щастлива и вкусна Коледа, с много сладки моменти и топли прегръдки!


19 коментара:

  1. Лулу, радваш ме от сутринта с чудесни гости!
    Така е и днес с Диди!
    За мен винаги е удоволствие да гледам
    чудесните снимки, да следя разказа и естествено рецептите!
    Благодаря за доставеното удоволствие :)
    С пожелания за хубава ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Привет Диди! :)
    Сниките ти винаги са една радост за очите, където и да ги видя!
    Благодаря ти и при тази възможност за удоволствието, което доставяш, както и на Румито зе тези така приятни предколедни изненади! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Незабравка Любова -Нези16 декември 2011 г. в 8:38

    Много приятна и стилна гостенка! Беше удоволствие!:)

    ОтговорИзтриване
  4. Диди е права - сниманата вкусно-изглеждаща храна действа много зареждащо - и двете имате голям принос за това, следя ви с голяма радост, вие си знаете :-)

    ОтговорИзтриване
  5. Хайде да пием кафе :) Вземам си едно бонбонче и е връщам да чета сладкиша.
    Много стилни и очарователни гости си имаш тези дни, Лулу!

    ОтговорИзтриване
  6. Тази сутрин удоволствието от сутрешното кафе с двете ви е невероятно!
    Диди е истински талант и в кухнята, и зад обектива. Много стил, хармония и уют има във всяка нейна снимка, а удоволствието от това е подсилено с много вкусни и интересни рецепти. :)

    ОтговорИзтриване
  7. Елегантен стил и съчетание на усет, професионализъм, красота и хармония. Обикновените неща изглеждат необикновено хубави... И да онемея, клавиатурата няма да ме предаде :)

    ОтговорИзтриване
  8. Блогът на Диди е едно от любимите ми места. Още помня Катрин Хепбърн браунис, които бяха първата публикация, която прочетох при нея. Стил е най-точната дума, с която аз бих описала " Готвенето е забавно".

    ОтговорИзтриване
  9. Руми,страхотни дами ти правят компания за кафето тези дни!
    Успях да се насладя на уютните снимки и чудесния десерт на Диди при нея,а сега и тук,за което благодарности и поздравления и към двете ви-талантливи момичета!
    Освен това разбрах,че манията за пазаруване на бръмбъзлъци не е само мое "изкривяване",което ми подейства някак успокоително на гузната вече съвест :) .
    Сърдечен поздрав от мен!
    Роси

    ОтговорИзтриване
  10. Руми, благодаря за поканата и гостоприемството! Удоволствие беше да споделим кафето, предпразничните емоции и разни други неща!
    Благодаря на всички ви за хубавите думи и хвалбите :) Много, много ме зарадвахте!

    ОтговорИзтриване
  11. Диди наистина има уникален, разпознаваем от километри фотографски стил (какъвто е и твоя, между другото) :-)
    Много ми беше приятно да се насладя на снимките и рецептата й от твоето местенце.

    ОтговорИзтриване
  12. Лулу,
    още една факирка ти гостува;-)
    Снимките и са прекрасни, рецептите също, абе целия блог;-)
    Прекрасни почивни дни ви пожелавам

    И съм в очакване на следващият шедьовър;-)

    ОтговорИзтриване
  13. Руми, за пръв път попаднах в блогчето на Диди и съм много възхитена! Благодаря ти за чудесната гостенка! Чудесна публикация! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Чудесна изненада! Винаги съм била изключително силно повлияна от таланта на Диди. Тя (както и ти Руми) с красотите, които твори, ме подтикна да се опитам и аз да тръгна по този път. Засега с опитите си оставам, но вие дами не спирате да ме вдъхновявате :)))

    ОтговорИзтриване
  15. Руми, невероятна гостенка, пленителна и харизматична, пример за мен в много отношения!
    Снимките и са изпълнени с много стил и красота и винаги са радост за очите ми!
    С удоволствие от време на време,им се наслаждавам, разхождайки се из блога и.
    Диди, благодаря, за чудените идейки,които ни даваш!
    Портокаловия гирлянд ми е много любим!
    Прегръщам и двете ви:*)

    ОтговорИзтриване
  16. Сърдечни благодарности на всички за позитивните коментари!

    ОтговорИзтриване
  17. наистина блогът на Диди е много фин, прецизен и вкусен. много хубава и подканяща да бъде опитана рецепта. поздравления и за двете ви и приятни приключения в кухнята преди празниците!

    ОтговорИзтриване
  18. Още веднъж огромни благодарности на Диди, че сподели кафето си с мен:)

    ОтговорИзтриване
  19. Absolutely beautiful blog and amazing photographs! Love it! :o)

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...