сряда, 14 декември 2011 г.

На кафе: Кулинарна партитура

Тя е страшно чаровна, усмихната и лъчезарна. Сигурна съм, че я познавате и най- вероятно десетки пъти сте ровичкали в нейния блог, захласнати по идеите и начина по който представя храната. Аз лично съм пристрастена и го правя непрекъснато. Без значение дали търся нещо интересно за приготвяне или просто имам нужда от разтоварване. Тя  превръща  храната в изкуство и прави интересни, дори и най- обикновените неща. Просто творец по душа и по призвание. Всъщност по професия е музикант и предполагам, затова всичко около нея е като музика. Едва ли ви трябват повече жокереи, за да се сетите, че днес на гости ми е невероятната Йоли! Ще спестя всички клишета, поднесени с възторжен патос, за това колко е невероятна и просто ще кажа, че нейният блог е едно от онези местенца, които просто трябва да видите, за да може да може да разберете: http://yoli-www.blogspot.com/
Йлоли, много ти благодаря, че прие поканата ми за гостуване и прегърна идеята ми за този предколеден проект:)


Заповядайте да разберете малко повече за Йоли и да разберете как се прави ефектна и вкусна коледна елха.
 
 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
За мен  е огромно удоволствие и чест да гостувам във вълшебния  свят на Руми. Приветствам ви,читатели на на този разкошен блог. Казвам се Йоланта, но приятелите ми ме наричат просто Йоли. Йоланта е прекалено дълго и ангажиращо да се помни. Моят живот е свързан с музиката. И това е откакто се помня. Това е голямата ми любов, призвание и за щастие моя професия. Работя в най-големия и престижен  оркестър в България - Националната ни Софийска филхармония. Може би покрай моето си изкуство, музиката, възприемам и кулинарията като такова. Тя е друг жанр  в Световното изкуство. Обичам да импровизирам непрестанно.Никога не мога да направя едно нещо по еднакъв начин  два пъти. Готвенето е нещо, което ме отморява, зарежда ме с енергия и определено ме вдъхновява. Просто обичам да се въртя в кухнята. Блогът ми е всъщност само една готварска книга. В него има само рецепти, нищо друго. Искам хората като поискат да си сготвят нещо да могат бързо и лесно да се ориентират в блога. Както е в една готварска книга. С удоволствие отговарям на читателите си и като дете се радвам на коментарите им. Приятно е като чуеш някоя добра дума за себе си. Наистина не е нужно да си професионален готвач или пък да си ходил по готварски курсове. Достатъчно е само да имаш желание, въображение и да правиш това с любов. Нищо друго. Да ви е сладко!

Стига толкова за мен. Ето сега и рецептата.



Портокалово шоколадов кекс - Елха


Продукти за кексовото тесто

4 яйца
200 г захар
125 г течно масло

100 мл прясно мляко
100 г стопен черен шоколад
1 с.л. какао
1 ч.л. нес кафе

100 мл прясно изцеден портокалов сок
настъргана кора от 1 портокал

300 г брашно
1 ванилия
щипка сол
1 ч.л. бакпулвер

Продукти за крема

250 г меко масло
200 г пудра захар
1 ванилия
1  инстантен ванилов крем без варене или домашен млечен ванилов крем 500 г
зелена хранителна боя
захаросани череши или дребни цветни бонбони


 
Приготвяне 

* Разбийте яйцата със захарта на гъст и плътен крем докато утроят обема си. Сипете към тях маслото, разбъркайте и разделете сместа на две части в  отделни купи.

* Към едната част добавете прясното мляко, шоколада, какаото и кафето. Разбъркайте.
 
* Към другата част сипете портокаловия сок и настърганата кора.

* Пресейте брашното заедно с ванилията, солта и бакпулвера. Прибавете по равно брашното към двата крема.

* Постелете правоъгълна тава с хартия за печене. Сипете двата вида кексово тесто като го редувате неравномерно. Леко загладете, но внимавайте да не се смесват напълно шоколадовото и портокаловото тесто. 

 
* Изпечете кекса в предварително загрята на 180* фурна. Оставете го да се охлади. 


* За крема  разбийте пудинга според указанията на опаковката. Ако се спрете на варианта с домашен крем, направете този, който най-много обичате. Кремът трябва да е гъст и напълно охладен. 

* Разбийте маслото с пудрата захар и ванилията на хубав крем докато сместа побелее и стане плътна. Добавете зелена боя.

* Внимателно  смесете двата крема като първо постепенно слагате във ваниловия крем малки части маслен. Интензивността на зеления цвят преценете сами. Ако е нужно добавете още малко боя.

* След като сте изпекли блата и разбъркали крема е време да сглобите елхата. Разрежете блата на  6 квадрата като всеки е с около 2 см по-малък  от предходния. Може съвсем точно да ги изчислите и премерите с линийка, но ви уверявам, че това не е нужно. Аз ги нарязах "на око". Като започнете да шприцовате с крема всички неравности и кривини ще бъдат заличени.

* На дъното на равна чиния поставете най-големия квадрат. Намажете го с малко крем в средата и върху него поставете следващият по големина квадрат като разминете ъглите им. По този начин подредете всички квадрати като ги слепвате помежду им с крем и разминавате ъглите им.


* Сипете крема в пош с малък звездовиден накрайник и покрийте цялата конструкция с малки цветчета. Леко изтегляйте нагоре, ако искате да получите по-остри и издължени форми, които да приличат на иглички. Украсете коледното дръвче с шарени бонбонки, перлички, череши или с каквото на вас ви харесва. Оставете това удоволствие на децата си. А след това се съберете всички на масата, вземете по една лъжица и смело разровете  сладкиша. Да ви е сладко!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

bon apeti и утре ще ви чакам пак за закуска за да ви разходя на едно много "снежно място" и да ви почерпя с чаени бисквити:)

20 коментара:

  1. Добро, супер зареждащо утро:)
    Браво Руми!Йоли за мен винаги е била голямо вдъхновение и извор на идеи!
    Елхата е наистина вкусна и много красива!
    Пожелавам ви един прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотна елхичка и страхотна гостенка :) Много харесвам идеите на Йоли, а двете в комбинация сте наистина прекрасна компания за сутрешно кафе :)

    ОтговорИзтриване
  3. Харесвам Йоли и блога й, с удоволствие гледам и "Юлисима" :) А елхичката изглежда невероятно!
    Поздрави и благодаря за зареждащата сутрин

    ОтговорИзтриване
  4. Руми,особено ми е приятно да срещна Йоли тук,сред твоите гости!Много ми е любима и като човек,и като кулинар и естет от най-висша класа!
    Представянето й е прекрасно,идейно и чудесно обяснено....както винаги!
    Сърдечен поздрав и прегръдки и за двете,Руми и Йоли!

    ОтговорИзтриване
  5. Каквото и да напиша за Йоли ще е малко - истинска Вълшебница и с поредния си кулинарен шедьовър го доказва отново! Много фина, деликатна и невероятно талантлива! Благодаря и на двете ви за невероятната наслада рано сутринта! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Гостенката е чудесна ,а блога й е неизчерпаем източник на кулинарни вдъхновения!
    Елхичката е разкошна!
    Желая и на двете хубави предколедни дни!

    ОтговорИзтриване
  7. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  8. Достатъчно е просто да кажем Йоли и всичко останало си идва на място в съзнанието ни - феерия от неизчерпаеми вкусни идеи, стил и красота!

    ОтговорИзтриване
  9. Ето на това му казвам добра среща:))
    Руми, каква страхотна изненада сте ни спретнали с Йоли-вълшебницата! Не ви познавам, но сте ми много симпатични и винаги ме зареждате позитивно и с добри идеи. Елхичката е разкошна!
    Тази сутрин, като две прилежни Снежанки, вие пренесохте коледния дух през монитора у дома. Благодаря ви!
    Весели празници, момичета!

    ОтговорИзтриване
  10. Ето едно чудесно, зареждащо преживяване - да прочета и да се полюбувам на това!
    Руми, и аз ровя в блога на Йоли много често, не само за хубави и вкусни рецепти, но и за настроение, защото при нея е винаги интересно,нестандартно и уютно, а тя винаги е била много мила с хората, които се объщат към нея с въпрос или коментар.
    Йоли, благодаря ти за удоволствието да готвя по твоите рецепти (всичко, което съм направила от тях се е оказало прекрасно), да се наслаждавам на това, което правиш, да черпя вдъхновение и често така да усмихвам ежедневието си!
    Поздрави и за гостенка и домакиня и пожелания за весели и чудесни предколедни дни!

    ОтговорИзтриване
  11. Да. Когато всичко е поднесено с такава лекота, първото, което ми идва наум е майсторство. Присъединявам се и към написаното от всички преди мен. Сладкишът е чудесна идея, в която да участва и някое дребосъче.
    Лулу, с твоята празнична офанзива, скоро ще остана без думи и е възможно да овакантя високия коментаторски пост ;)

    ОтговорИзтриване
  12. И аз следя блога на Йоли. Всичко е много стилно! Особено любимо ми е "Сърцето на Лаура" :)

    ОтговорИзтриване
  13. Прекрасна гостенка с както винаги прекрасна идея.
    Поздравления!!!

    ОтговорИзтриване
  14. Прегръщам те и аз Йоли!

    Всяка дума, която бих казал няма да е уместна, защото ще каже както винаги твърде малко за теб, но това не мога и никога няма да мога да спра да повтарям:

    Обичам това, което си, което твориш и което ми даваш вкусно такова! Гордея сe с теб мое скъпо другарче !!! :)

    ОтговорИзтриване
  15. Йоли,
    страхотна както винаги. Непреставай да търсиш и откриваш нови предизвикателства. Просто си върха.
    Руми, поздравления за гостенката ти.

    ОтговорИзтриване
  16. Руми, прекрасна гостенка, .....прекрасна елхичка....., преркасна рецепта,....прекрасни снимки! Благодаря ти за изненадата! Много позитивна и зареждаща публикация! Аз също много често и....с голямо удоволствие ходя на разходка в блогчето на Йоли!
    Йоли,....невероятно позитивна си и.....си пълна с кулинарни креативни идеи!
    Прегръдки и за двете ви !!!

    ОтговорИзтриване
  17. Божествена е, Йоли и винаги И се радвам от сърце!
    И сега не е изневерила на себе си да ни зарадва
    с толкова оригинална елхичка!
    Прегръдки и за двете!

    ОтговорИзтриване
  18. Руми, чудесна идея да поканиш феята в кухнята Йоли :) Просто е страхотна! Точно като теб :)
    Елхичката е много вдъхновяваща:)Прелест!

    ОтговорИзтриване
  19. Благодаря от сърце на всички!Толкова сте мили с мен.Радвам се,че ви хареса елхичката.


    Руми,прегръщам те и още веднъж благодаря за поканата,гостоприемството и невероятно топлото отношение.

    Весели Коледни празници на всички!

    ОтговорИзтриване
  20. По-добре късно, отколкото съвсем да не се включа:
    Йоли е страхотна! Това кексче много празнично и така ми се иска да е на масата пред мен сега;-)
    Лулу,
    отново страхотен избор на гостенка!
    Продължавайте все така и двете, а ние с радост ще минаваме оттук за глътка красота и настроение!

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...