петък, 9 декември 2011 г.

На кафе: Ева и коледните еленчета

Добро утро:) Тази сутрин малко закъснях с публикацията, но това е защото снощи имах сили, само колкото да припълзя до леглото. Даже преди малко получих обаждане да ми се скарат, че съм допуснала такъв пропуск:)
Нали знаете, че покрай празниците, обикновено каним гости, ходим някъде и изобщо кипи усилен социален живот. Тази година няма да направя изключение днес съм особено щастлива, защото си имам гост. И то не кой да е, а невероятната Ева Тонева. Не може да не сте чували за нея или пък да не сте виждали невероятните и питки, бонбони, десерти и всякакви други изумителни неща. Освен, че е кулинар, Ева винаги ме е изумявала с невероятните си снимки. Това е човекът, който можа да направи шедьовър от свинско със зеле и боб  с наденица:) Много често, когато ми трябва вдъхновение, просто надниквам при нея. Рецептите са изключително точни и много интересни. Колкото и суперлативи да изсипя по неин адрес, ще са твърде малко.  Много благодаря на Ева, че прие поканата ми за гости и още повече  се  радвам на избора и на рецепта - нещо толкова весело, лесно и коледно.



Задължително посетете  http://evatoneva.com/ за още интересни идеи или просто за да изплакнете очите с много красиви кулинарни снимки.
Представям ви Ева и нейната идея за еленчета)

---------------------------------------------------------------------------------------------


Евдокия е цялото ми собствено име.
Всеотдайна съм във всичко, което правя.
Ако имам талант, той е само 1%, останалото е упорит труд.
Трудностите ме правят по-упорита и силна.
Обичам семейството и приятелите повече от себе си.
Никога не казвам "Никога".
Един от недостатъците ми е нетърпеливостта.
Винаги, когато снимам губя представа за времето.
Ако по някаква причина не мога да снимам, ще рисувам. :)

Коледни еленчета
Продукти за 20 броя:125 гр меко краве масло
150 гр захар
2 яйца
150 гр брашно
1 ч.л. бакпулвер
30 гр какао на прах
170 гр Маскарпоне
80 гр течен шоколад
200-250 гр млечен шоколад
1 с.л. растително масло
За декорация:цветни шоколадови бонбони
солети
разтопен черен шоколад
Начин на приготвяне:Загрейте фурната до 180 градуса.
Покрийте с хартия за печене дъното на форма с диаметър 20 см.
Намажете стените й с краве масло.
Разбийте с миксер кравето масло и захарта до кремообразна смес.
Добавете едно по едно яйцата, хубаво разбивайте след това.
Добавете пресетите брашно, бакпулвер и какао.
Разбъркайте няколко пъти до поемане на съставките.
Изсипете сместа във формата.
Печете до суха дървена клечка - 20-30 минути.
Охладете върху решетка.
Натрошете кекса с ръце или в блендер до образуването на трохи.
Разбийте с миксер Маскарпонето и течния шоколад до гладка смес.
Прибавете ги към трохите и разбъркайте.
Оформете от сместа голяма топка тесто.
Увийте я в прозрачно фолио и охладете минимум 4 часа.
С помощта на лъжица за сладолед оформете 20 топки.
Оформете ги на хубави топчета с ръце.
Поставете ги в покрита с хартия за печене тава.
Покрийте ги с фолио и охладете за 4 часа в хладилника.
На водна баня разтопете млечния шоколад с 1 с.л. растително масло.
Потопете върха на дървена клечка в него, набодете топка.
Потопете я в шоколада, с леко завъртане и потупване изчакайте излишния шоколад да се стече в купата.
Набодете клечките в дебел стериопор и оставете шоколада леко да стегне.
Украсете със солетите и бонбоните.
С разтопен черен шоколад нарисувайте уста и очи на еленчетата.

20 коментара:

  1. И аз чаках с нетърпение днешната публикация. Ева Тонева е наистина невероятна откъм стайлинг на храна :) Много се радвам, че всеки ден чета тук нещо различно!

    ОтговорИзтриване
  2. Хехе, Ева, страшни са тези еленчета!:) Записвам си ги като идея за детски празник. Поздрави и на двете ви и хубави предколедни дни!

    ОтговорИзтриване
  3. Много готини еленчета! Ева е невероятна, не съм съгласна с нея, че талантът е само 1%. Сигурна съм, че притежава поне 49%, а останалите 51% е упорит труд.
    Поздрави и за двете

    ОтговорИзтриване
  4. Незабравка Любова -Нези9 декември 2011 г. в 10:15

    Страхотно сладурски са тези еленчета!!! Създават истинско коледно настроение!:)

    ОтговорИзтриване
  5. Две вдъхновяващи жени на едно място!
    Обичам блоговете, снимките и труда и на двете ви!
    Вие сте голямо вдъхновение за мен!
    Много красива,весела и празнична рецепта!
    Прегръщам ви и ви благодаря че направихте денят ми по-красив:*)

    ОтговорИзтриване
  6. Толкова весела идея! Браво Ева, браво Лулу! И двете сте невероятно позитивни и креативни! Възхищавам ви се!
    Това еленче е....страхотно изобретение! Никога нямаше да ми дойде на ум,....да го направя така!И рецептата е много интересна!
    Благодаря ви за настроението и ви желая един много красив и творчески креативен Уикенд! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  7. Ева Тонева при Лулу със сутришното кафе...Какво по- добро може да си пожелае една жена за начало на деня?! Иска ми се да изсипя една торба хвалебствия, но ще изглежда плоско, за това просто приемете искрените ми адмирации и силно възхищение пред таланта ви, бил той и 1% при едната ;-) Де да имах този един процент и аз...света щеше да е мой!

    ОтговорИзтриване
  8. Много сте добри. Всъщност на много места виждам страхотни неща. Непрекъснато намирам на какво да се възхищавам. Напоследък направо започвам да се увличам :) Скоро ще започна и да опитвам.

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ви и на двете за удоволствието, което си доставям надниквайки при вас!
    Чудесни сте, а еленчетата са вълшебни!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  10. Руми, поздравления и за теб и за Ева! Фен съм и на двете, а вече и на елнчетата - много са идейни, особено за хлапетата! Слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
  11. Завиждам съвсем искрено (и благородно) на Ева за идзключителното й майсторство и търпение в приготвянето на всякакви лакомства. А и снимките винаги се изключително стилни. Тези еленчета са наистина страхотни. И за да не повтарям мнението на дамите, писали преди мен, ще кажа само: Благодаря на Ева и Руми за този пост!
    Хубав и идеен уикенд и на двете!

    ОтговорИзтриване
  12. Руми, благодаря ти още веднъж за поканата, милите думи и невероятното представяне! За мен беше истинско удоволствие да приготвя най-вкусната и забавната коледна рецепта и да ти гостувам с нея. :)
    Благодаря ви, момичета, много сте мили!

    ОтговорИзтриване
  13. Руми, поканила си на гости един от най-естетичните и изящни майстори в кухнята и зад обектива. Благодаря за удоволствието!
    Ева, страхотни еленчета! Прекрасна идея и изпълнение - както винаги си изпипала съвършенно детайлите! Много весело и коледно настроение носят :)
    Сърдечни поздрави и за гостенка и за домакиня и с пожелание за прекрасно предколедно настроение!

    ОтговорИзтриване
  14. Поздравления и за двете :) еленчетата са върха :)

    ОтговорИзтриване
  15. невероятно красиви еленчета РУДОЛФЧЕТА :)))))
    скоро организирам едно детско коледно парти и ще направя такива подобни близалки-бонбони.
    много ми хареса идеята със солетите и ще си я открадна :))

    ОтговорИзтриване
  16. Хей, момичета, каква хубава изненада! Усмихнахте ме широко днес :)

    ОтговорИзтриване
  17. Благодаря на Ева, че прие поканата и представи тази жестока идея за еленчета!
    Благодаря и на вас, че се отбихте и ни направихте компания за по едно кафе:)

    ОтговорИзтриване
  18. Аз се включвам чак на финала на кафето, но безкрайно благодаря за споделената идея. Тези дни съм също на вълна Ева Тонева, приготвих две нейни предложения и се присъединявам към възхитените от всичко, което прави.
    Поздравления и на теб, Лулу, за чудесната гостенка и хубавият блог:)

    ОтговорИзтриване
  19. Прекрасна гостенка, много стилна и с невероятно въображение! Аз пък днес ще пия кафето с вашите еленчета :))

    ОтговорИзтриване
  20. много са хубави еленчетата! Браво. Но аз ги правя с по-лесна рецепта, а в същото време и много вкусна! .Бисквити ОРЕО+ филаделфия- Божествени! Малки и големи харесват този вкус, няма печене , което е мн. важно и се приготвят много лесно!

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...