вторник, 6 декември 2011 г.

Рибно

Много трудно го започнах този пост:) Той беше ясен от много време, но да ви кажа честно, в момента съм малко притеснена... След вчерашната публикация за наградата, тук изведнъж връхлетя цяла тълпа и стана доста оживено:) 98 потребителя едновременно онлайн, почти 4 000 посещения  за деня - това  не се случи дори и когато излезе репортажът в BTV. Нито съм очаквала, нито пък съм вярвала, че има толкова хора, които наминават насам и кога редовно, кога случайно, четат това което пиша. И сега, ей така, почти две години след началото на something... изведнъж ме обхвана нещо като сценична треска:) След 162 поста май ми е малко  късно за колебания и притеснено треперене зад завесата - вече съм изписала достатъчно щуротии, които старателно са кеширани от google и триене няма:) Единственото, което ме успокоява в случая, е че всъщност рецептурника на Нана е невероятно готин и хората се тълпят повече заради него, от колкото заради моите писания:) Пък и обещах по една публикация на ден до 25 декември, а аз обичам да си спазвам обещанията (макар и не винаги да успявам). Днес правя кратко лирическо отклонение от коледната тема, защото е Никулден - празник на моряците и морето.


Миналата година приготвях традиционен шаран, но тази риба не е точно мой тип. Сега се спрях на нещо значително по- лесно и много повече в мой стил - Лаврак със зеленчуци


Приготвя се бързо, тавата се почиства лесно и не се налага да проветрявате къщата от миризмата на риба с дни.


Трябва да ви кажа, че рецептата е взаимствана при скорошното ми посещение в Албания. Преди време бях писала, че съм в тих възторг от храната им и този път не само, че си затвърдих мнението, но направо изпадах в кулинарно умиление, при всяко следващо блюдо, което ми поднасяха. Те не наблягат на модерната "фюжън" кухня, предпочитат по- простичките неща, но приготвени с продукти и по начин, който те кара да затвориш очи и да започнеш да мучиш от задоволство. Горещо се надявам някой ден да осъществя идеята си и да отида там не по работа, а с чисто кулинарна насоченост и тогава ще имам много какво да ви разказвам (вярвате или не!:)


Лаврак със зеленчуци

  • 1 голям лаврак
  • 4-5 картофа - обелени и нарязани на кубчета около 1 см
  • 2 малки тиквички - нарязани на шайби около 0,5 см
  • 1 домат - и той на шайби, като тиквичките от горната точка
  • 1/2 лимон
  • 3-4 скилидки чесън - задължително необелени
  • розмарин
  • сол, черен пипер
  • 6-7 с.л зехтин



Аз съм привърженика на теорията, че пилетата се раждат в тарелки, а рибата живее без вътрешности и върху много лед зад витрината в рибния магазин:) Моля ви, не се опитвайте да ми разбивате представите, но ако вие не сте последовател на тази теорията за еволюцията, просто си изчистете люспите и вътрешностите сами:)

В тава застелете хартия за печене така че от едната страна да стърчи доста.  Идеята е после да  може да завиете рибата и зеленчуците с нея.

Поселете рибата и сложете няколко лимонови резенчета в корема.

Сложете рибата в средата на тавата. От едната страна сложете нарязаните картофки, а от другата допрете тиквичките, като през няколко резенчета, слагате по кръгче домат.

Поръсете всичко с розмарин, сол и черен пипер. Разхвърляйте скилидките чесън и полейте със зехтин.

Завийте всичко с парчето хартия за печене, което остана да виси отстрани и печете 30-40 минути на 170 градуса. Отхлупете рибата и оставете още 5-10 минути, докато стане приятна коричка.

Сервирайте рибока и зарзавата и почистете тавата чрез изхвърляне на хартията.


Здраве и късмет на всички моряци и на всички, които днес имат имен ден!
Ние си имаме един мъничък именник:)


27 коментара:

  1. Чудесни снимки и много хубава рецепта,задължително ще е пробвам!
    Да ви е жив и здрав малкия именик,много да ви радва!
    Весел празник!

    ОтговорИзтриване
  2. Руми,не че не ми харесва рецептурника,и не че обичам риба,затова и пиша днес,защото харесвам начина ти на писане,снимане и свръхенергичността ти,която е много зареждаща:)
    Радвам се,че те открих във виртуалното пространство!
    Да ви е живо и здраво малкото бонбонче и да е голям късметлия!
    Пожелавам ти прекрасен ден:)))

    ОтговорИзтриване
  3. Нека е здраво малкото празнуващо човече!
    Рецептата, както и всички до сега е страхотна :)

    ОтговорИзтриване
  4. Незабравка Любова -Нези6 декември 2011 г. в 8:56

    Рецептата е страхотна,и ми идва съвсем навреме ,защото тази година и ние ще сме на лаврак.:) Признавам си ,че вчера коментирах за пръв път ,заради рецептурника,но иначе не пропускам нищо от това,което си публикувала от лятото,защото тогава открих блога,благодарение на Дамаянти. А иначе тебе си те знам и те харесвам още по-отдавна.:))) Съгласна съм с предния коментар за свръхенергичността ти,която не веднъж ме е изумявала и възхищавала. Да е жив ,здрав и весел именника и името да му носи късмет!:)))

    ОтговорИзтриване
  5. Честит имен ден на малката буба! Да е здрав, любопитството никога да не спира да се чете в очите му. И успокоението, че рецептурника е причината от стълпновението е лъжливо, той просто беше повод повече хора като мен да станат читатели на светло ;);)

    ОтговорИзтриване
  6. Да ти е жив и здрав малкия именник! Очичките му са пълни с толкова звезди и съм сигурна, че крият поне една палава идея :) Снимките както винаги са невероятни, а това за албанската кухня определено ме изненада. Звучи много интересно и ще чакам още техни рецепти! Поздрави и весел празник!

    ОтговорИзтриване
  7. Руми, малко е късно за сценична треска... :)
    Риба обичам, хареса ми рецептата - бързо лесно и вкусно ястие. Хубав празник! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Лулу! Много ми харесва рецептурника, дано го спечели някой който има нужда от него :)) спор няма голям късметлия ще да е :) Пиша днес заради теб и поради факта, че обожавам риба. Приготвих сьомгата ти със сирене филаделфия и много ми хареса! И тази рецепта се нарежда в списъка :). Да ти е живо и здраво слънчицето!

    ОтговорИзтриване
  9. Честит имен ден на малкия именник!
    Лаврака е чудесна риба и си записвам рецептата веднага ,много ми допадна,благодаря!
    Весел празник!

    ОтговорИзтриване
  10. Честит празник на малкия човек :))
    Рибата изглежда атрактивно, но морските снимки са направо невероятни! Имам усещането, че облаците и водата се движат. Страхотни са!

    ОтговорИзтриване
  11. Спокойно бе, при толкоз кулинарни изкушения няма да те изядем! Не че много си падам по риба, но има поводи при които е задължителна и затова твоята рецепта много ми хареса - толкова че да я пробвам някой път. Спечели ме с това че е лесна, с налични във всяка кухня продукти и изглежда много вкусно.
    За рецептурника умишлено пропуснах, за да дам шанс на някой кулинарно изкушен да се докосне до магията на Нана.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Много вкусна и лесна рецепта! Не съм любител на дългите засукани рецепти, при които кухнята ми се обръща на горе с краката. А и ти си ненадминат фотограф- снимката е чудесна-как да не опиташ този лаврак! А на малкия именник- Честит празник!

    ОтговорИзтриване
  13. Ех, какъв сладурко е малкият именик! :) Да е жив и здрав и все така чаровен! Рибката много ми хареса! :)

    ОтговорИзтриване
  14. Първо, поздрави за малкия Ники! Ще си хапне той рибка на празника, знам аз - въпросът е дали леля му ще му остави нещо от нейния лаврак или ще разчита на мамините способности.
    Рибокът изглежда адски добре в компанията на тези зеленчуци и понеже моят малчуган напоследък все иска рибка (веднъж след детската насила ме набута във Фантастико - то пък едни риби там... мани), та знам как ще я приготвя следваща. Благодаря за рецептата!

    За снимките си знаеш :))) Трепач са!

    ОтговорИзтриване
  15. Аааааа, ето защо си оставила всичко в ръцете на магазинерааа, хитрушааа:)) Тази година няма да чистя нищо. И защо по дяволите не съм видяла рецептата за лаврака?! Пфууу, язък. :)))
    Нищо де, аз риба всяква ям и по всяко време.Да ти здрав и щастлив племенникът! Да си носи името дъъълги години:) Весел празник, Лулу:))

    ОтговорИзтриване
  16. Да ви е жив и здрав малкия юнак.:)
    Аз тефтера също го харесвам, ама нямам късмет в подобни лотарии и затова не опитвам. Но това не значи, че не те чета.:)
    Рецептата е чудна, риба ли е, няма как да не ми хареса.:)
    Хубав празник.:)

    ОтговорИзтриване
  17. Даа, голямо вълнение имаше вчера, щото някой напоследък действа много заразително ;) Идеята за запечена рибка със зеленчуци, и въобще идеята за по-простичко и дори леко диетично приготвяне на храна (по ред причини), е един от моите принципи в кухнята. В представянето на нещата си истински корифей :)
    Весел и честит празник на именници, техни близки и всички останали празнуващи! Аз отивам да налея по чаша чай с ром за мен и моя капитан :)

    ОтговорИзтриване
  18. Lulu, знаеш че редовно си доставям удоволствие чрез блога ти!
    Честит празник и нека СВ. Николай закриля семейството ти и това на Ники!
    И много люспи на рибката, която да множи уменията ти, пътешествията, прекрасните снимки и чудесните рецепти!
    И авоарите, разбира се!
    Усмихната и ароматна вечер!

    ОтговорИзтриване
  19. Честит празник и благодаря за чудесното предложение за Никулден! За вечеря ще приготвя твоята рецепта, вече се снабдих с всички нужни продукти, само лаврака беше свършил и го замених с пъстърва, дано да стане вкусничко :). Благодаря, Лулу!

    ОтговорИзтриване
  20. Руми да ви е жив и здрав малкия именник :) Страхотни снимки :) А за рибните блюда в Албания и аз все слушам колко били вкусни, дори на мен щели да ми харесат (аз не съм голям фен на рибни и морски)! Лаврака ти изглежда фантастично :)

    ОтговорИзтриване
  21. Лулу, вече го опитахме по този начин и стана чудесно!
    Имаше много хубаво ухание на чесън /някоии не го харесват/ и всичко беше безумно вкусно!
    Благодаря за споделеното!

    ОтговорИзтриване
  22. Така ми се искаше точно такава риба да спретна, но не успях изобщо да се занимавам с риба днес;(
    Чудни снимки! Просто прекрасни! Благодаря за настроението!

    И честит празник на малкия именник:-)

    ОтговорИзтриване
  23. Addii, Maria, Ева, Мира, ellyganova, Краси, Мария, fedora, Ginger, jeni, Ива, Мъх Благодаря ви!
    Катерина, едно от най- хубавите неща от както имам блог е именно, че открих толкова много интересни хора онлайн!
    Нези, ДаниКа, радвам се, че покрай предишната тема, има още хора, които пишат и споделяме заедно емоциите:) Нези, да споделиш после впечатления от рибока, ако сте го направили така:)
    DryThyme, ето още един от моята кръвна група:) Много се радвам, че ти е харсала сьомгата!
    Габи, даже нямаш идея какъв е хитряга този малкия и каква скрита лимонка е всъщност:)
    Te4eto, знае ли човек, вярн че никой няма да ме изяде, ама на мен пак ми беше притеснено вчера:)
    Ирония, ама пък ако знаеш какви социални контакти се завръзват така с батковците по магазините:)
    Дани, знам, че наминаваш винигаи и изключително много ценя този факт! Страшно много се радвам, че ти е харесала рибата!

    ОтговорИзтриване
  24. Благодаря за идеята. Това беше менюто в празничната вечер на Никулден. Аз добавих моркови и гъби. Имаше всякакви цветове в чиниите.

    Цеци Григорова

    ОтговорИзтриване
  25. Чудесна рецепта и презентация. Предполагам, че всички докоснали се до това изкушение са си облизали пръстите и мустаците като блаженни котараци.

    ОтговорИзтриване
  26. Цеци, това е нещо, което всеки фуудблогър се радва да чуе:)
    Петя, Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  27. Lulu едва днес видях тази рецепта, и то разглеждайки публикацията за именния ден на другия именик. Да са ти живи и здрави и двамата.
    Презентацията и рецептата ме завладяха. Мога да си представя колко е вкусно.

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...