неделя, 6 юни 2010 г.

За черешите и вестниците

Череши, череши, череши! Обожавам ги!
Купувам си покривки на черешки, любимата ми чаша е с черешки, сега съм хвърлила око и на цял "черешов" сервиз:)


Както можете да се досетите, днешната рецепта е с череши

Макар, че водя кулинарен блог, няма как да не забележите, че много рядко публикувам само рецепта. И този път няма да е по- различно, така че там някъде ще има и едни вестници...
 или не точно...

За да има все пак момент на изненада, днес мисля да започна с рецептата:) Става въпрос за един изключително лек и много изкушаващ десерт който взаимствах от любимия ми блог Cannelle at Vanille

Клафути с череши, ванилия и овесени ядки


Продукти:

200 гр. изчистени от костилките череши
3 яйца

100 мл концентрирано подсладено мляко
200 мл. мляко
1 ч. ч захар
1 пакет сметанов пудинг - аз ползвах на др. Йоткер, но става и всякакъв друг, включително и обикновено нишесте
3 с.л овесени ядки
1/2 шушлка ванилия - при липса на такава сложете есенция или ванилова захар
кората на един лимон
Бучка масло със стайна температура за намазване на купичките

1/4 ч.л сол


В голяма купа разбиваме яйцата и захарта. Аз ги докарах направо до пух. Към тях внимателно прибавяте кондензираното мляко и също разбивате добре. Разтваряте нишестето, солта и ванилията в прясното мляко и добавяте на тънка струйка, като непрекъснато бъркате с дървена шпатула. Идва ред на настърганата лимонова кора.



Сместта се разпределя в огнеупорни купички, които предварително са намазани добре с масло. Овесените ядки и черешите се разпределят във всъка от тях. Подреждат се в тавичка и се пекат 20 -30 минути на водня баня в предварително загрята на  180 градуса фурна.


Сервират се добре охладени. Могат да се ядат директно от купичките, а може да ги извадите от тях и да ги сервирате в чинийка, гарнирани със сладолед или черешов топинг.


Черешите, както знаем, се появяват точно по това време на годината, когато се събуждаме от дълбокия зимен сън, прибираме старателно сиво - черните зимни дрехи и се ориентираме към крещящите и пъстри летни цветове. Аз съм от хората, които не могат да си позволят кой знае колко фриволности в работното облекло и няма как да облека синя плажна рокля на жълти цветя и да цъфна с нея в офиса по джапанки. За сметка на това някое и друго украшение в отровни цветове върши много добра работа, та ако ще и да ти се налага отново да си наденал черен костюм.


Аз обичам да си правя такива самоделни бижута и това е едно от любимите ми,  направено от .... предполагам че си спомняте заглавието... направено е от вестници:)


Миналата година харесах тази идея от някакъв чужд форум, който така и не можах да открия повече:) Техниката е много проста - вестниците се накъсват на малки парчета и се накисват във вода. На следващия ден сместа се кипва на котлона, като се бърка непрекъснато. Получава се нещо като каша, която се отцежда много хубаво и се изсипва в блендера до получаване на хомогенна смес. Отцеждате много добре още веднъж и смесвате с лепило Ц200 в съотношение 1 част лепило 7 части хартиена смес. От това нещо си оформяте фигурките и оставяте да изсъхнат. В моя случай правих топчета, които после изсуших във фурната на вентилатор. Пробих дупки с бормашина, а мъжът ми ми  ги изглади с шкурка. Боядисах ги с акрилни боички, като най- отгоре покрих с прозрачен лак за нокти с блестящи частици. Нанизани са на червена прозрачна панделка.

20 коментара:

  1. Страхотно бижу, а идеята е невероятна :))
    Лулу, аз нали съм си свикнала първо да чета, а после да дойде ред на рецептата и сега започнах отзад напред :)
    Какво да правиш - навик !
    А черешите ги обичам всякак!
    Усмихната и много черешова седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Онемях. Прекрасно, уникално бижу си напраила, Лулу!

    ОтговорИзтриване
  3. Лулу,
    тия клафути взех да ги срещам доста често, не съм ги пробвала но ти ме изкуши. Ох, черешки, обичам ги под всякаква форма, дори и да се качвам на дървото и да си ги събера сама.
    А бижуто е страхотно! Макар, че нямаш възможност да ходиш по плажна рокля в офиса, със сигурност едно червено бижу, направено от теб самата ще ти усмихне деня.
    Прекрасна седмица, Лулу

    ОтговорИзтриване
  4. Mammamia che belle foto!!!!! Mi piaciono tantissimo! Bravissima, Lulu! I clafuti sono molto buoni e belli!
    Un bacione

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотни - и бижуто, и десерта, и снимките!
    Като отявлен член на клубовете - "Ръцете ми пречат" и "Хей ръчички леви две" (изключение прави само готвенето), се възхищавам искрено на подобни умения. Освен това винаги ми е много интересно да чета историите, придружаващи рецептите :)
    С нетърпение чакам следващата :)
    Спорна и черешово усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. всичко е както винаги перфектно..страхотна идея за бижута..

    ОтговорИзтриване
  7. Дани, значи все пак съм успяла да те изненадам:))))
    Пепчо, много благодаря!
    Дани, те черешите така от дървото по принцип са си най- вкусни:)
    Oxana, thank you again! You are so kind!
    Лети, благодаря:) Имам и още няколко такива крещящи ръчно направени изцепки из аксесоарите, но тях ще ги споделя по- натам:)
    Адди, това украшение е в твоята хартиена сфера:) Много интересни неща могат да се получат са такава техника:)
    Успешна седмица на всички:)

    ОтговорИзтриване
  8. Лулу, десерта изглежда прекрасно, сигурна съм че е и на вкус е такъв.
    Бижуто е страхотно, браво, много ми хареса!
    Желая ти хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. Лулу,
    обожавам череши и твоята публикация ме впечатли силно. Благодаря за удоволствието от прекрасни снимки и креативни идеи.
    Поздрав, прегръдка и много усмивки, Диана

    ОтговорИзтриване
  10. А бе... аз си чакам ли чакам отговор на e-mail-а... Гледам да не нахалствам a... То взе, че ми дойдоха заверки... Я да ми отговориш най-сетне, че после иде и сесия! :-D ;-)

    ОтговорИзтриване
  11. Лулу страхотна рецепта и още по-страхотно предложение за направа на бижута...
    Чакай само да го види щерката и до края на лятото ще имаме всякакви цветове гердани :)))

    Десерта със сигурност ще го пробвам, макар, че последните 2-3 пъти като купувам череши изобщо не можах даже да си помисля да ги направя нещо... изядоха ги ей така като лами :)

    Хубава вечер и още по-хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Тъй като при нас черешите са в изобилие, освен яденето "на корем" ми се иска да пробвам и някакъв десерт. Последните дни се оглеждам за интересни рецепти, а представената от тебе ме заинтригува.
    Какво ли още криеш, Лулу? То картички, фотография, торти, сега и бижута... :)Разкошни са! Сгурно е голям кеф да те попитат "откъде си ги купи?" ;)
    Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  13. Ирена, благодаря ти, десертът наистина беше вкусен:) Щом няма шоколад, даже го хареса и мъжът ми:)
    di_ani, благодаря много за хубавите думи и факта, че винаги се отбиваш да драснеш по някой ред под всяка моя публикация!
    Blue Sorceress, проспала съм го този имейл:( Голям резил! Отговорих ти:)
    Maria Miteva-Christou, аз до като го направя този десерт купувах 3 пъти череши и ги опуквахме преди да съм се наканила да готвя:) Моята щерка също остана във възторг от възможността да мацоти върху хартиените топчета. Беше добро семейно забавление:)
    Ивейн, да ти кажа честно, дори и сред изобилието от черешови десерти, на които се натъквам из блоговете, яденето на корем си ми остава любим начин за оползотворяването им:)
    А аз съм скрита лимонка, винаги мога да измисля още някоя простотия:))) Само предупреждавам, че повечето мои творчески изяви се асоциират с яко чистене на къщата след това:)

    ОтговорИзтриване
  14. Lulu, много красиво бижу - и така отива на черешите! Хареса ми и първата снимка с много замъгленото в нея :). Клафутито изглежда много апетитно. И ние си падаме по клафутита. Поздрави и приятни топли дни!

    ОтговорИзтриване
  15. Привет! Шази техника много прилича на техниката на "папие маше". Едно време в училище по рисуване сме го правили:)

    ОтговорИзтриване
  16. Да определено:) Само, че този вариант е подходящ за по- дребни детаили.

    ОтговорИзтриване
  17. Страхотно както винаги!
    И рецептата и бижуто - думи нямам вече...
    Страхотна си!!!

    ОтговорИзтриване
  18. Дамаянти, много благодаря!

    ОтговорИзтриване
  19. Лулу, като запалена по хартията почти веднага направих твоето бижу, получи се много добре, а и този начин за обработка не го знаех, така че благодаря! Десертът също направих, много се хареса в къщи дори и на по-консервативно настроените, благодаря!

    ОтговорИзтриване
  20. tvoreniyatanya, наистина много се радвам, че харесала идеята:)

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...