неделя, 20 юни 2010 г.

Градинка


Един от любимите ми летни десерти е кръмбълът. Всъщност той не е само летен и плюс това ми е любим по всяко време:).Все пак днешният ще бъде с ягоди и череши т.е минава за сезонен.

Замисляли ли сте се над значението на съчетанието "детска градина". Мъжът ми винаги  много се забавлявал с това. Градинка по принцип е едно такова местенце, където си отглеждате разни неща - доматки, тиквички, цветенца.. Прекопавате, плевите, поливате... и те растат! И с децата може би е  така:) Градинка от дечица:) Моите трябва доста да сме ги поливали, защото ужасно бързо пораснаха...



Ако е имало момент в живота ми, в който ми се е искало времето за да престане да се изнизва така пред очите ми, това е точно този миг!
Лато е...
Дечурлигата тичат боси, забързани в технит си игри...
Аз седя в тревата и ги гледам...


Това може би едно от последните лета, в които голямата ми дъщеря все още иска да е с нас и все още минава в категорията "дете"...


В момента и двете са при баба си и са селянчета от градски тип или може би гражданчета от селски тип:) Отглеждат ги екологично, дето се вика:) Био детска градина:) "Наторяването" на хлапетата включва консумацията на значителни количества плодове и зеленчуци. Моите не са от най- яшните и се налага да им измисляме различни идеи, с които храната да им изглежда по- интересна и примамлива. Кръмбълът попадна в тази категория и се възприе добре. Както вече споменах, моят беше с ягоди, които също са домашно производство, прясно откъснати от градинката:)


Рецептата е много лесна и не изисква особени кулинарни умения:) Много е трудно да объркате нещо, а и де успеете най- вероятно пак ще бъде вкусно и ще става за ядене.



Кръмбъл с ягоди и череши

300 гр ягоди
100 гр череши
кората и сока на един малък лимон
2 с.л захар
10 гр царевично нишесте или бяло брашно
по желание ванилия


За тестото


80 гр масло
80 гр. кафява захар
100 гр брашно от елда
50 гр орехово брашно
3 с.л овесени ядки
2 с.л овесени трици
Тестото може да бъде направено и с каквото и да било друго брашно. Запазвате количеството на маслото и захарта и вместо другите изброени съставки може да сложите 180 гр. бяло брашно. 


Измивате  ягодите и черешите  и ги оставяте да се отцедят добре. Почиствате костилките на черешите. 
В дълбока купа изсипвате плодовете, добавяте сока и кората на лимона. Наръсвате с брашното и захарта и внимателно овалвате плодовете. Разпределяте в огнеопорни купички.
За тестото смесвате с ръце всички съставки до получаване на едри трохи. Поръсвате обилно върху плодовете и печете в предварително загрята на 180 градуса фурна за около 25 -30 минути. Яде се след като изстине напълно. От хладилника на други ден също не е никак лош:)



Добър апетит и много лутни усмивки!






24 коментара:

  1. Е, Лулу,
    страхотни момичета имаш. Лошото е, че растат толкова бързо...Невероятни са!
    А камбълът е повече от вкусен, щом и с био ягоди е направен.

    ОтговорИзтриване
  2. Дъщеричките ти са толкова красиви..да са ти живи и здрави и много да те радват..
    Десерта е страхотен..

    ОтговорИзтриване
  3. Прекрасни са момичетата, Лулу :)
    А и тези ягодки са най-ароматния плод!
    Усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. Сега вече знам, защо децата ми пораснаха толкова бързо - все на градинка бяха :))

    Лулу, върна ми надеждата в понеделника ти :)
    Момичетата са много чаровни, да са ви живи и здрави!
    А десерта .... ей така си намираме оправдания да ги правим :)
    Хубава и спорна седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Уф, подстрекателка такава- и аз много обичам крамбъл и ще спретна още днес!
    А децата ти- още са си малки и им се радвай до насита, защото бързо растат и отлитат от дома...Голямата ми дъщеря кята замина да учи в Лондон ни беше много мъчно, сега пак къщата ми е пълна с нейната усмивка.Но...имам си и по-малка щерка за утеха, а пък и това си е кръговрата на живота....
    Усмихната и спорна седмица, Лулу!

    ОтговорИзтриване
  6. Ех, Лулу....измежду огромното количестви идеи за оползотворяването на 5 кила череши ми вкарваш още една. Не ми стига седмицата вече, а и желаещи консуматори не останаха :) То от такива градинки не само децата ни пораснаха ...:)
    Разкошно е при тебе като винаги!
    Поздрави и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  7. Дани, Ади, Дани, много благодаря за милите думи:)
    Пепчо, съдейки по сина ти, бая са ги поливали в таз градинка:))))
    Пепеляшке, поне знаеш, че е за добро! Много успехи и на двете ти щерки:)
    Ивейн, не ама дай насам де! Ми така де, какво ще се мъчиш сега с 5 кила череши:)

    ОтговорИзтриване
  8. Hello!
    Thank you for your kind visit.
    Accept my sincere congratulations for your blog that is really something ...
    Your girls are beautiful.
    A kiss

    ОтговорИзтриване
  9. Ето, предложи го публично, вече не можеш да се отметнеш:)
    Maria, I am so happy to see you here!

    ОтговорИзтриване
  10. Лулу, дъщеричките ти са прелестни, а очите им са толкова красиви и сякаш говорят.
    Десерта изглежда много вкусно.
    Желая ти хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  11. lulu, много си падам по кръмбъли, а твоят с тези градински ягоди изглежда чудно. И децата ти са прекрасни. Поздрави и приятни летни дни!

    ОтговорИзтриване
  12. Ирена, Станимира, благодаря! Много усмивки на всички!

    ОтговорИзтриване
  13. Габриел много обича ягоди. Днес му купих. Докато четох ги изядох.

    ОтговорИзтриване
  14. Аааа, Нана, моля ти се! Не ми вменявай сега чувство на вина за изядените ягоди на детенцето:))))

    ОтговорИзтриване
  15. Много целувки и за двете принцеси, Лулу :-)

    Десертът ти отново е страхотен - лек, плодов и вкусен. Трябва да се пробва тези дни, докато все още се намират ягоди :)

    Хубава и усмихната вечер :-)

    ОтговорИзтриване
  16. Големи сладурани,много вкусен и свеж десерт!
    :-)

    ОтговорИзтриване
  17. Тони, наистина е много вкусен, но можеш да го пробваш с всякакъв друг плод, не е задължително да са точно череши:)
    Диди Б, благодаря!

    ОтговорИзтриване
  18. А голямата на колко е, че да не ходи с вас? :-D хаха

    ОтговорИзтриване
  19. Прекрасни снимки!
    Чудесни дечица имате, Лулу.
    Много усмивки и слънчеви летни дни :)

    ОтговорИзтриване
  20. Blue Sorceress почти на 12 е:)
    Феодора благодаря! Дано наистина поизгрее малко слънце, че нещо тези дни само на дъжд го избива:)

    ОтговорИзтриване
  21. Хихи, и аз се сдобих с такива купички, май Луис ни зариби:-)) Крамбъл не съм правила, но твоите снимки ми стигат, на нещо като диета съм:-)) Прекрасни дъщери имаш!:-)

    ОтговорИзтриване
  22. Ха ха ха:))) И аз покрай Луиза си ги взех:) От тези немските магазини. И още сума ти други джаджи си накупувах:)

    ОтговорИзтриване
  23. Чуден е, приготвих го, че мира не ми даваше...

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...