понеделник, 14 юни 2010 г.

Летни разходки и щрудел от вишни с шафран и рикота

Днешната публикация всъщност трябваше да е за  друго, но в събота правих нещо невероятно вкусно, което ми наруши старанието да вляза във форма. Реших, че няма начин да не го споделя и макар, че се канех да е с друга статия, в крайна сметка вчерашните летни разходи съвсем промениха първоначалната идея.
Днес ще похапнем щрудел с вишни, рикота и шафран ...

... и ще се разходим из полето


Слънцето вече клони към залез. Земята се е напекла от горещината през деня.  Все пак вече започва да се усеща прохладният полъх на ветреца и да се чувства очакваното вечерно захлаждане. Пчелите жужат из поляната, огряна от последните слънчеви лъчи. Още сме в началото на лятото и тревата не е изпепелена от жегите. Всичко е осеяно с цъфнали цветя
Когато си на 4, една от основните ти цели в живота е да набереш букет за мама. Стремежът ти е да откъснеш всички цветя на ливадата:)
Хубавата новина е, че още си много разсеян и вниманието ти често се отплесва в някоя друга посока. Примерно безразборно тичане наоколо:)
Калинките и щурчетата също представляват особен интерес и заслужават да им се обърне специално внимание.
Жабешкото крякане е неизменен музикален фон на цялата идилия:) Заслужава си да се заслужаш за мъничко в тази невероятна симфония!
След разходка, винаги е добра да има нещо сладко за похапване:)

Моето лятно предложение днес е Щрудел с вишни, шафран и рикота


Продукти:

500 гризчистени от костилките вишни
1 кутия рикота - 250 грама
80 гр захар + още 3 с.л за поръсване
80 гр масло
1 жълтък
шафран
готови кори, по възможност да не са фини

Вишните се слагат на котлона в дълбока тенджера, заедно със захарта. Трябва да се бъркат периодично. След 15 минути се добавя шафрана. След още 5 минути махате всичко от котлона и с решетъчна лъжица внимателно изваждате плодовете в купа. Сокът, който остава в тенджерата ще ви трябва за по- късно.
Оставяте вишните  да се поохладят и разбърквате с рикотата. Отделно в купичка разбърквате яйчния жълтък с 1 с.л вода.
Всяка една от готовите кори се намазва с жълтък и масло и се поръсва със захар.  Върху нея се реди следващата. При мен отидаха 6 не много дебели кори. Ако ползвате много дебели, може да намалите бройката.
Разпределяте вишневата плънка по дължина в единия край и навивате на руло. Мажете обилно с масло и печете на 180 градуса до зачервяване . Става за около 15 - 20 минути. Охлаждате добре, режете на парчета, ръсите с пудра захар и накрая заливате със сока, който са пуснали вишните. Просто не мога да ви опиша колко вкусно става и как се съчетава вкуса на маслото с този на шафрана и вишните! Рецептата е много лесна за изпълнение и горещо ви препоръчвам да я опитате:)

ПП. Разходките в полето са прекрасно нещо, ако още в детска възраст не си се сдобил с алергия към живота:) Детето беше безкрайно щастливо да тича босо из полето, но аз кихах през цялото време:) Сега имам прекрасен обрив и следи от ухапвания по всички открити части и понеже не мога да заспя от сърбежи, кисна пред  компютъра и пиша среднощни постове:)

19 коментара:

  1. Много красиво дете, с тия големи очи на последната снимка. Направо се стреснах, все едно виждам преродила се моя приятелка от детството. :)

    Черешите май ще са на мода това лято :р

    ОтговорИзтриване
  2. Рецептата е много интересна, Лулу! Сигурно и много вкусна. Обаче на мен вниманието ми се отплесна от щрудела, към това сладко цветенце с големи очи, надничащи изпод периферията на шапката :) Да е здрава и щастлива!
    Хубава и цветна седмица!

    P.S. Ще ми се да можех да правя и наполовина толкова хубави снимки...

    ОтговорИзтриване
  3. първо да те поздравя за красивата ти дъщеричка-да е жива и здрава и много щастлива...
    А ако знаеш как преглъщам по този щрудел..направо ...толкова апетитен изглежда...

    ОтговорИзтриване
  4. Лулу,
    за пореден път се наслаждавам на
    прекрасни снимки, а денс и на тази малка
    сладурана!
    Прекрасно лято и желая:)
    А щтруделът е толкова апетитен:)
    Би ли уточнила за корите?
    Аз ползвам на "Белла", печени на сач, за други не се сещам!
    Успешна и прохладна седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Nezzo, черешите при мен винаги са на мода:))))
    Lety, наистина ми е голямо цветенце:) Благодаря за милите дуим
    Addii, щруделът наистина си зазслужава да се направи:)
    Addii, точно такива кори ползвах и аз:)

    ОтговорИзтриване
  6. Лулу, страхотен щрудел. Дъщеря ти е много чаровна, а ти си хванала страхотни моменти с фотоапарата. Аз също имам алергия към пролетта и знам какво мъчение е - съчувствам ти - ужасно е
    Поздрави и хубава седмица

    ОтговорИзтриване
  7. Лулу, щтрудела е много идеен!
    Дъщеря ти е едно малко съкровище - да ти е жива и здрава!

    Хубава седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
  8. Разкошен е! Изглежда толкова ароматен и неустоим! А снимките са просто подканващи! :-)

    Хубава седмица, Лулу!
    Поздрави, Милена

    ОтговорИзтриване
  9. Даниела, дребната е много тренирана за позиране пред апарата:))) Снимам я от бебе и вече му е хванала цаката:) За алергията и аз ти съчувствам:( Това си е голямо наказание...
    Maria Miteva-Christou, благодаря:)
    Milen@, наистина е много ароматен!

    ОтговорИзтриване
  10. Лулу, с голям интерес очаквам всяка твоя нова публикация :) Макар и да не съм много редовна напоследък, но после наваксвам.
    Дъщеря ти изглежда толкова щастлива :) Дано запази усмивката и безгризното си детство за по-дълго! Много целувки за нея :-)
    А щруделът обещава да е много вкусен и смятам скоро да проверя :)

    Поздрави с пожелание за спорна и много усмихната седмица :-)

    ОтговорИзтриване
  11. Ех, Лулу, от поста ти на човек ми се прищява да е отново дете и да ти тича в полята сред лайкучка и калинки.....а после ако има и един такъв вишнев десерт, какво повече му трябва на човек!

    ОтговорИзтриване
  12. Лулу, написала си поредната завладяваща публикация.
    Винаги се отбивам при теб и след това се чувствам поне малко по щастлива.
    Десерта изглежда страхотно, надявам се някой път да го пробвам, няма да е сега тъй като трябва да се въздържам от такива вкусотий, ако искам да не ме е страм още повече като излезна на вън.
    Момиченцето ти е приказно сладко, да ти е живо и здраво!
    Съчувствам ти за последствията за теб след разходката, надявам се скоро да си в отлична форма.
    И аз да се оплача че имам алергия, незнам към какво е, но от август месец минала година не е имало ден в който да не си избърша носа, има дни в които и кихам като луда, и ми текат чак сълзи.
    Желая ти много хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. С удоволствие се отбивам при теб :) да се порадвам на снимките ти, да се посмея на поста ти и да нахраня душата си :)
    Благодаря, Лулу :)
    Поздрави и приятна вечер :)

    ОтговорИзтриване
  14. Страхотен щрудел,записвам си рецептичката. Обожавам вишни:)

    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  15. Лу, за детенцето си знаеш! ;-) За вкусотиите - още съм нова в кухнята и не смея да правя кой знае какво, пък и количеството при мен е определящо, че ако направя повече от колкото мога да изям сама (а туй е доста малко) :-D, другото ще трябва да го хвърля! :-/ Нещо в отговора ти усещам, че си забравила за предложението ми! ;-) Я прочети пак... :-Р Иначе - чувствам се предизвикана, знаеш, че съм ти повече от някакъв "фен" и летвата за мен е стимулиращо висока! ... В сесия съм за съжаление, но послеее...! Хаха, ще те изненадам приятно и дано не само оправдая, но и надмина очакванията ти (защото вече ти казах, че за мен е голяма чест)!
    Много целувки! И бъди все така прекрасна! <3 :-*

    ОтговорИзтриване
  16. Ех, Лулу - хубаво, хубава и хубав -
    чудесна разходка, прекрасна чаровница и апетитен десерт. Съжалявам за последвалите проблеми, но за мен бе удоволствие да се насладя на всичко останало ...
    Весело и усмихнато лято, Диана

    ОтговорИзтриване
  17. Тони, то в летния сезон никой не е редовен:) Къде, къде по- интересно е да си навън, от колкото пред компютъра:) Много благодаря за хубавите пожелания за детенце!
    Пепеляшке, да ти кажа това му е хубавото да имаш деца:) Вдетеняваш се колкото си искаш и на никой не му прави впечатление като тичаш безцелно с тях:)
    Ирена, наистина много се радвам, че постингите ми по някакъв начин ти създават положителни емоции.
    Еос, и аз благодаря, че винаги се отбиваш насм и драсваш по някой ред:)
    Ани, и аз съм пристрастена към вишни и череши:)
    Blue Sorceress , писах ти на мейла още миналия път. Ако случайно не си получила мейла, сега те аднах във фейса:)
    di_ani, благодаря за хубавите думи!
    Много усмивки на всички!

    ОтговорИзтриване
  18. Страхотно вкусно.....и този шафран:)

    ОтговорИзтриване
  19. Наистина шафрана му придава особено очарование:)

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...