петък, 7 декември 2012 г.

Детайли

Зън, зън, зън, сняг вали навън... Няма лошо, но точно днес темата ще е друга. Малко е странна на фона на минусовите температури, но малкото къдрокосо човече от комплекта близнаци, днес има имен ден. Нищо не съм приготвяла и тотално се изложих в ролята си на леля, като им се натресох на гости само с две камиончета под ръка. Различни при това. Голяма драма. Даже една сладка не направих на децата:) 
 Да са живи и здрави  всички Николаевци, Николети и всякакви производни, които днес официално и неофициално празнуват имен ден. Аз отдавам нужната почит на морето.




Рецептата ми е още от лятото , но с леки модификации, може да бъде приспособена и за този сезон. 






 Снимките са от рибарското селце до Крапец. Един късен следобед си прекарах там, взирайки с в малките детайли. Снимките са много абстрактни, но по някакъв начин на мен са ми много по- морски от колкото един  пейзаж с море  и лодка.
















Рецептата не е типичният за Никулден шаран. Доста е далече от от всякаква традиционна кухня, но ако обичате да експериментирате, най- вероятно ще ви хареса.


Лаврак с кайсии и прошуто


2 лаврака около 600 -700 гр всеки
300 гр пресни гъби
3-4 скилидки чесън
50 гр прошуто
200 гр пресни кайсии, или 50 гр сушени
розмарин
шепа орехи
сол, черен пипер, анасон
зехтин


Рибата се почиства и наръсва със сол, черен пипер и анасон. Намазва се със зехтин и се слага в тавичка. Аз ползвам хартия за печене - спестява ми доста усилия при последващо измиване на тавата.
Сотирайте нарязаните гъбит в малко зехтин. Ако използвате сушени кайсии, накиснете ги предварително във вода, отцедете ги, когато омекнат и ги нарежете на парченца. Сложете при гъбите за около минута. Добавете орехите и една скилидка чесън. С получената смес, напълнете рибата. Сложете няколко стръка розмарин в тавата, заедно с още няколко скилидки необелен чесън. Покрийте рибата с парче прошуто. Ако са ви останали от гъбите, може импресионистично да разхвърляте и от тях в тавата. Печете около 20 минути на 170 градуса.


Аз лично я сервирах с лютия малинов сос на Йоли. Страшно и вървеше, но едва ли сега ще успеете да се снабдите  малини.


Честит Имен Ден Никенце!


11 коментара:

  1. Руми, толкова красиви снимки!
    Любимият ми син цвят е показан в невероятни
    съчеатния /като тази с ръждивите пирони и олющената лодка/
    Ако имах възможност бих си ги сложила в рамка като колаж :)
    А рецептата е вълшебна в това си съчетание, особено с лютия сос/имам доста малини във фризера/
    И да е жив и здрав малкият сладур!

    ОтговорИзтриване
  2. Lulu, поздрави на малкото къдрокосо човече :) по случай имения ден! Да расте здраво и засмяно! Снимките ти на морска вълна ме върнаха към едно закъсняло море, в много късна есен. Спомням си, че като цяло животът беше спрял и точно тогава забелязах тези малки морски акценти. Твоят поглед е неповторим и ми достави огромно удоволствие! Рецептата също е прекрасна. Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Руми да ви е жив и здрав Ники и другия бонбон също! А снимките ти поне за мен са уникални, аз обожавам такива кадри и понякога си мисля, че може за другите да са скучновати, но на мен страшно ми харесват! И обработките ти също са много хубави!

    ОтговорИзтриване
  4. Невероятни снимки, Лулу! Много, ама МНОГО ми харесаха.

    ОтговорИзтриване
  5. Красотата е в детайлите!
    С тези снимки определено го докозваш!

    Рецептата за риба е страхотна,снимките обаче,не са ли с ципура.:)

    Поздрави,
    Ина

    ОтговорИзтриване
  6. Лулу, чудесни снимки, усетих грапавината на въжето и стърчащите гвоздеи...аромата на морето...
    Да ти е здрав малкия сладък именик!
    Да сте здрави и вие, пътешественици такива!

    ОтговорИзтриване
  7. Лулу, разкостила си я тази лодка от снимки:) мн са красиви, както и рецептата и зглежда страхотно.

    ОтговорИзтриване
  8. Ах, Лулу, вълшебница си ти на снимките, магьосница някаква....браво! И рибката е страхотна!
    Забавни приготовления за празниците!

    ОтговорИзтриване
  9. Много лайк :) Липсва ми лятото...

    ОтговорИзтриване
  10. Браво! Ястието и десерта много ми харесаха, а фотографията наистина ти се отдава. Имаш талант и въображение, което е хубаво. Бих добавил, че с HDR ефекта би било малко по-добре, иначе снимките са ок.

    ОтговорИзтриване
  11. Ъъъъ малко ми прилича на ципура ?

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...