сряда, 25 август 2010 г.

СладкишЪТ с праскови

Днес се канех да мрънкам:) Първо, защото работя точно в центъра на София, а там паркирането определено е проблем. Второ, защото няма удобен градски транспорт от нас и все пак ми се налага да се промъквам в задръстванията с кола и да возя разни хлапета в 7 сутринта на училище (УЖАС, 15 септември наближава!):) Трето, защото дори и след като се сдобих със заветното място за паркиране в подземния паркинг на офиса, някакъв малоумен идиот беше решил, че при празен паркинг трябва да спре точно пред моята клетка и го чаках 30 минути, да благоволи да дойде и да си разкара колата.  И четвърто - защото жалката ми четиридневна отпуска приключва утре и ще се наложи да водя епична битка с вътрешния ни контрол (чието посещение, всъщност е основен фактор да не  мога да си мързелувам още малко в нас:)))
Е, в крайна сметка се отказах и вместо порция хленчене, реших да ви почерпя с един невероятен сладкиш



Всъщност това не е просто сладкиш а СладкишЪТ с праскови!
В допълнение ще има кратко обяснение на това как си конструирам осветлението за снимките на храна.


Не съм някакъв див фен на кексовете и сладкишите. По скоро си падам по кремовете, плодовите десерти и пайовете, но в този се влюбих от пръв поглед!

Тайната е в маслото и кремът:)


Продукти за тестото:

125 гр. масло (половин пакетче)
100 гр. захар
2 яйца
250 гр. брашно
1 ч.л. бакпулвер
6 с.л. прясно мляко

Продукти за прасковения крем:


4 големи праскови - обелени и нарязани на кубчета
1 1/2  ч.ч. прясно мляко
2 жълтъка
2 с.л. брашно
3 с.л. захар
ванилия

За топинга

50 гр. размекнато масло
2 с.л. фини овесени ядки
2 с.л. смлени бадеми
2 с.л. брашно
2 с.л захар


Задушавате прасковите за около 7-8 минути с 1 с.л захар. Добавяте ванилията. В дълбок съд изсипвате млякото и го слагате на котлона на слаб огън.   Разбивате 2 жълтъка със захарта и 2 с.л. брашно и ги добавяте към млякото при непрекъснато бъркане (млякото трябва да е топло, но в никакъв случай не горещо). Бъркате докато сместа се сгъсти добре. Изчаквате да изстине и добавяте прасковите.
През това време се заемате с тестото. Разбивате е миксер маслото и захарта до получаване на пухкава смес. Едно по едно добавяте яйцата, като бъркате непрекъснато. Идва ред на  брашното с бакпулвера и млякото. Сместа се изсипва в намазнена тавичка. Отгоре се изсипва кремът с прасковите. Завършекът е топингът - едри трохи, които се получават от смесването с ръце на нужните продукти.
Сладкишът се пече около 40-45 минути в предварително загрята на 180 градуса фурна.

Сервирайте с топка заквасена сметана и полейте с рядък конфитюр или желе.
Вкусът е много нежен и фин... абе невероятен е! Пробвайте го!


Преди време бях писала за светлината и колко е важна при фотографията.
Снимането на храна не прави никакво изключение:) Всеобщо известен факт е, че е желателно светлината да идва зад обекта, който снимаме. Може да използвате естествена светлина от прозорец. Остава въпросът какво се случва с такива, като мен, които се прибират от работа по никое време:) Срещу баснословна сума може да се снабдите със студийни светкавици, софтбоксове и отражатели:) Е, може да се задоволите и с малко по- евтин вариант, от сорта на това


По съвет на Lois преди известно време се снабдих с точно такъв комплект, който включва малък софтбокс, статив и енергоспестяваща крушка с мощност 120 W.  За повече информация, може да посетите сайта на Dynaphos Аз си поръчах по интернет, но може да отидете и на място. Тази джажа се намира в раздела за Домашно оборудване.
Обикновено когато сложите източника на светлина зад обекта се появява проблем, който идва от факта, че предният план не е достатъчно осветен. Нещо такова
За щастие, за всеки учил физика е ясно, че светлината има навика да се отразява или да се поглъща от светлите или тъмни повърхности. Най- добрият начин да си осветите картинката е да използвате светла повърхност за отражател. Желателно е да е бяла:) Хората са измислили специални джаджи



Обикновено са с цип и се обръщат. Може да избирате между сребристо фолио, златисто фолио, бяло и черно. Златистото фолио дава по- топли нюанси и обикновено се използва за портрети. Сребристото дава по- студено и контрастно отражение. Черното поглъща светлината. Удоволствието варира от 50 до към 100 лева, като цената много зависи от размера.
Аз нямам такова чудо, но много успешно ползвам стиропор и бял плексиглас:) В конкретния случай ползвах ето тази схема

От дясно имам голям плексиглас, а от ляво малък стиропор (горе долу колкото А4). В крайна сметка се получава нещо ето такова
Е, не претендира, че е супер професионално и много издържано, но на мен ми върши работа. За желаещите, в нета има огромно количество сайтове, в които наистина професионалисти обясняват как се конструира осветление.

37 коментара:

  1. Che bella torta!! Mi scrivo la ricetta! Grazie, Lulu. Le foto sono STUPENDE!!!!
    Un bacione

    ОтговорИзтриване
  2. Често, моят мъж ме пита, дали не съм на Red bull. За себе си знам, че не съм, за теб, обаче Лулу сериозно го подозирам!
    И, когато някой ден си купя фотоапарат различен от сапунерка и как беше...софтбокс, ще е изцяло благодарение на теб, да знаеш!

    ОтговорИзтриване
  3. Лулу,
    прекрасен е сладкишЪТ и урока за снимки :))
    Спокойно паркиране!

    ОтговорИзтриване
  4. Този сладкиш изглежда толкова апетитно, че ми се наляха устата само при мисълта да си хапна. :)

    Лулу, аз си купих такъв фотобокс, е не абсолютно като този дето си показала, но ако имаш време някой ден да те потормозя за малко съвети на скайпа... :) Общо взето за момента съм разочарована. Не знам дали проблема е в мен, как ли не вътрях прожекторите, какво ли не пробвах, не е това което очаквам от снсимките. Вярно, че и фотоапарата ми не е про, но пък не е и толкова смотан, а си е доста добра любителска машинка даже.

    гуш

    ОтговорИзтриване
  5. Deliciosa tu receta, con melocotones, almendras. Que maravilla. La quiero y me la apunto.

    Saludos

    ОтговорИзтриване
  6. Лулу, страхотен сладкиш... ще го направя...
    Иначе за мрънкането напълно те разбирам - 4 години работих в центъра на София, в крайна сметка се научих доста добре да паркирам :) После ме поканиха на друго място - по-спокойно, по-добре платено и йерархически две стъпки на горе :) Не съм мислила и секунда преди да кажа "да" :D А тази година преживях два одита - единия на постоянното ми работно място, другия на мястото, където бях временно ВрИД за три месеца - разказа ми се играта...
    Все пак важното е всичко да свършва добре... но хич не ги обичам тези буквояди...
    Успех!!!

    ОтговорИзтриване
  7. Първо, Лулу, да ти кажа, че сладкишЪТ :) изглежда и звучи невероятно и ще го пробвам. Скоро ще имам рожден ден и точно се чудех какво да правя, защото не ща да е торта.
    Второ, искам да ти кажа, че отдавна се мъча с тази светлина и теоретично и практически. Все не мога да ги схвана тези обяснения във книжките по фотография, а ти си го обяснила толкова добре. Благодаря! Засега оборудването обаче ще почака по обективни причини :) Ще трябва да се спасявам с подръчни материали. Дано се получи, че апарата не е профи.
    Голямо Благодаря и прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  8. Лулу, сладкишът определено трябва да се опита, изглежда много вкусно.
    Живеех с мисълта, че снимането не е кой знае колко трудно, само трябва да натиснеш копчето, но в един момент осъзнах че то си е цяла наука.
    Възхищавам се на тези които поне малко са я опознали и са вникнали в нея, за разлика от мен, тази която нито има собствен фотоапарат, нито някой специален уред с който да си оправям светлината, нито е наясно как точно да го направи.
    Задоволявам се с това което имам и мога, и си казвам: Здраве да е.
    Благодаря ти за прекрасната публикация.
    Желая ти всичко най-добро!

    Прегръдки, Рени :)

    ОтговорИзтриване
  9. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  10. Grazie Oxana!
    kathryn, Ред Була венозно го приемам:)))) Моля те само после мъжа ти да не дойде да ме замеря с камъни, че съм осакатила семейния бюджет с тази фотография:))))
    Dani, благодаря! Дали ще е спокойно не знам, но мисля другият път да се упражня в спадане на гуми:)
    Nana, на твое разположение съм:)
    jose manuel, gracias!
    Еoc, буквояди е най- точното определение:) Моите на всичкото отгоре са събрани от всички точки на света....
    Lety, радвам се че ти е било полезно и разбираемо:)
    Irena, то това с фотографията е малко като пристрастяване:) Нали знаеш - кой на където го избие:)

    ОтговорИзтриване
  11. Lulu, сладкишът и звучи и изглежда адски вкусен, а след тази препоръка, направо си е за проба. Относно осветлението, беше ми много полезно и разбираемо, макар че съм чела доста неща за снимането на храна. Иска ми се и да питам, до къде стигаш в обработките и ползваш ли екшъни, всичките ти снимки имат много характерно тониране?

    ОтговорИзтриване
  12. Лулу,
    добре че днес ни спести мрънкато, че ако се размрънкаш, поста ще стане многооооо дълъг :) Просто обяснявам, че имаш дар слово :)))
    СладкишЪТ няма да го коментирам, направо смятам да го направя. След такава реклама, оставя и да се чудя нали?!
    Относно осветлението имам следните въпроси, дано не ти прозвучат лекооо странни, ама ще се опитам накратко да го карам:
    1. Ако обектът е на 80 см височина, например поставен на маса, на каква височина трябва да е осветлението? Т.е. ъгълът на падане какъв е добре да бъде, разбирай не говоря да се осветява косо отгоре, щот нищо няма да се получи?
    2. На какво разстояние е задният фон от обекта на снимане, за да се получи хубаво дефокусиране? Знам, че зависи от обектива, ама няма ли някъв дизапазон - например 10 см. Или всичко е на око, както го карам аз. (Тоя въпрос няма нищо общо с осветлението :))

    Благодаря ти много за чудесната публикация и многооо прегръдки

    ОтговорИзтриване
  13. kali, принципно обработвам абсолютно всичко, което пускам. Двете снимки, които пуснах за демонстрация "със и без отражател" са в суров вид, т.е по тях можеш да се ориентираш. В много случаи мърдам само Brightness & Contrast и изострям (пусках урок за това). В други случаи пускам екшъни и си играя със смесването на различни слоеве. Тук конкретно съм пускала винетиране по краищата, леко просветляване в средата и изостряне. В предишната серия с фокачата имаше един екшън.
    Дани, моята маса е горе долу толкова. Обикновено прожектора е на моята височина - това е горе долу 1,70 м. Все пак много зависи от това какво снимам и от каква гледна точка. Примерно за снимки от близо при които съм почти на нивото на обекта, свалям прожектора.
    По отношение на задния фон - ами наистина зависи от обектива. ДОФ-а е функция от блендата , фоусното разстояние и разстоянието до обекта. Ако снимаш със светлосилен обектив на отворена бленда и от близко може да сложиш фона почти зад обекта. При по- затворена бленда фонът трябва да е по- далече. Има формула, която включва трите параметъра и смята ДОФ-а, но честно казано не я помня и никога не съм си правила труда да смятам с нея.

    ОтговорИзтриване
  14. Oh this is an interesting pastry indeed! sort of a crumble topped cake! I have been looking for peach recipes.. I think I am going to have to give this a try! :)

    ОтговорИзтриване
  15. ох Лулу,какво да ти кажа...СТРАХОТНА СИ...какви снимки правиш,какви вкусутии готвиш,а в твоите фотографии съм влюбена,незнам някакво специално излъчване имат,дали заради написаното с тях ...,незнам..но честичко разглеждам тук

    ОтговорИзтриване
  16. Ти си стра-хот-на ! Всяка твоя публикация ме зарежда с положителни емоции (макар че в началото на тази си леееекинко ядосана :) В снимките се влюбих от първият път а рецептите ме карат да усещам пърхащи пеперуди в стомаха. Btw благодаря и за супер полезните уроци. Малко са хората които споделят know how с такъв ентусиазъм и взискателност!

    Прекрасен ден и искренни прегръдки

    ОтговорИзтриване
  17. Отново прекрасни снимки, рецепта, съвети, абе всичко!!! Лично аз не си падам много по сладкишите, но така представен и похвален - няма как да не се пробва! А относно паркирането - доста години работех на Аспарух и Раковска и изпадах в потрес, когато трябваше да паркирам. Дори няколко пъти намествах разни клеги с побутване :)) Хубавото беше, че не се отказах и поне се научих да паркирам като хората, но съм щастлива, че вече не работя в центъра и все по-рядко ми се налага да се парквам там.
    Поздрави!!!

    ОтговорИзтриване
  18. Руми, страхотен сладкиш, полезен урок!
    Какво да кажа друго освен, че ти се възхищавам много...

    ОтговорИзтриване
  19. Много съм впечатлена от сладкиша и урока! Прекрасен блог!

    ОтговорИзтриване
  20. Lulu, сладкишът явно трябва да се направи. Записвам си го и мерси за рецептата.

    За осветлението - благодаря ти за инфото, че аз гоня най-вече дневната светлина и през лятото, как да е, но за зимата човек трябва да се подготви. Ако разперя този софтбокс у дома, ще ме пишат във вестниците. За сега им се струвам сладка като снимам де що готвя, но със заемането на толкова пространство ще стане интересно... :) Ще видим. Мерси за инфото, все пак. Би ли ми препоръчала някои сайтове, които обясняват това за осветлението още повече, както казваш по-горе. Мерси и спокойни дни ти пожелавам!:)

    ОтговорИзтриване
  21. Asha @ FSK you are right - this is somethink between butter cake and crumble:)
    Asha @ FSK, Just Lina, благодаря много за милите думи, ама чак пък страхотна...:)
    Vania, всъщност това, че се научих да си завирам колата навсякъде е единственото предимство:)
    Damayanti, точно ти ли го казваш:)
    brazilka, благодаря!
    Станимира, прибирам го всеки път! Дори и да имам място да го държа разпънато, децата ще му видят сметката за отрицателно време:)

    ОтговорИзтриване
  22. Хей, здравей, Лулу!
    За пръв път пиша коментар в твоя блог, но всъщност го следя от доста време.
    Та днес вече не се сдържах и реших и аз да си кажа какво ми е на душата: СТРАХОТИЯ...ВЪЗХИТЕНА СЪМ...
    Супер сладкиш...но всъщност не на него се кефя чак толкова. Имам предвид, на теб всички вкуснотии ти се получават и в това отношение аз лично съм свикнала да получмавам от теб най-доброто, ;-)))
    Таааа.... нещото, което най-много ме радва тук, са фотографските съвети. Удивявям се, като виждам как не се скъпиш и ни предоставяш на готово всичките си знания.
    Тук е мястото да ти благодаря и да ти пожелая още по-високи върхове в кулинарията и фотографията, които да покоряваш.
    Sky's the limit, U know!

    ОтговорИзтриване
  23. Тц , тц , аз диета смятам да започвам. С този сладкиш обаче ме хвърляш в размисъл . :))
    Благодаря ти за съветите за осветлението ! :)
    В момента съм в процес на избиране на новите ми придобивки в това отношение и проблема ми е , че не знаех какво точно да си купя, а в магазина получих малко странни съвети !:)
    Но Лулу както винаги удари едно приятелско рамо и ще спаси Джинджър от затъмнение ! :))

    ОтговорИзтриване
  24. potatobook, благодаря за милите думи и хубавите пожелания! Много се радвам, че намираш нещо интересно за четене тук и още повече се радвам, че информацията която давам е полезна за някого:)
    Джинджър, за теб винаги:) Ако наистина си се запалила в тази насока, мога да ти пратя и други интересни неща:)

    ОтговорИзтриване
  25. Както винаги - всичко е перфектно! И сладкишът, и снимките!

    Лулу, благодаря ти за обясненията и съветите - ще се опитам да се възползвам от тях - повече от ясно е, че имам нужда..

    Поздрави и много :-)))

    ОтговорИзтриване
  26. Лулу, стархотна си :)
    Винаги научавам нещо ново и полезно относно фотографията.Благодаря, че споделяш :)
    До момента мисля, не бях успяла да публикувам коментар в блога, по чисто технически проблеми.
    Следя с интерес и чакам с нетърпение всеки нов пост, и всеки път успяваш да ме изненадаш. Обичам да чета написаното от теб :) Всичко е толкова истинско ...
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  27. Ех,Лулу,това паркиране колко нерви е похабило на всички ни..
    Много ми допада сладкишът и снимките ти!
    Тези джаджи за осветлението явно са много полезни.Ще ме изкушиш и аз да се оборудвам:)

    ОтговорИзтриване
  28. Лулу, сладкишът е страхотен! Толкова ми допада с този крем. Още тези дни ще се възползвам от предложението ти ::
    Благодаря за уроците - страхотна си!

    Сърдечни поздрави с пожелание за спокойна и усмихната нова седмица :-)

    ОтговорИзтриване
  29. Лулу , с риск да се повторя , но пак да ти кажа - ти си прекрасен човек ! :))))
    За мен ще бъде чест точно от теб да получа съвети за оборудване на домашно студио !
    Благодаря ти от сърце ! :))))))))

    ОтговорИзтриване
  30. Може и и за мен съвети за домашното студио.. и ако може с приложени обяснения как да се ползва :D

    ОтговорИзтриване
  31. страхотни снимки и много полезна информация за снимането на храна! огромно благодаря!!!

    аз снимам храна (или поне се опитвам) от скоро и е голяма мъка...

    ОтговорИзтриване
  32. Mnogo vkusno zvu4i i izglejda tozi desert.
    Imam samo edin vapros: Kakyv razmer e tavi4kata?

    ОтговорИзтриване
  33. Благодаря Мария! Тавичката е 28 см.

    ОтговорИзтриване
  34. Blagodaria za burziqt otgovor!
    Sladkish4eto stana trepa4.:)
    Tozi krem go pravi naistina specialen i razli4en.
    Prekrasen Blog, strahotni snimki!
    Pozdravi nai-surde4ni!-:)

    ОтговорИзтриване
  35. Супер изглежда дан о да е същу толково вкусен! И наистина не пиеш ли RED BUL отвреме на време?8-):-($$$$$$$$$$&@

    ОтговорИзтриване
  36. Здравейте, много ми хареса идеята за този сладкиш и смятам тези дни да го направя.Имам само един въпрос - може ли да се увеличи дозата на крема с праскови. Моят мъж обожава кремове........

    ОтговорИзтриване
  37. Разкошен десерт! Със сигурност ще го приготвя отново!

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...