петък, 1 ноември 2013 г.

Новата ми джаджа



Покрай този блог, част от семейната ни кухня е изложена на показ и често ми се налага да водя дискусии кога намирам време да готвя и дали патешкото  филе с портокалов сос  и лимонов ориз е по- трудно за приготвяне от мусака. Отговорът не е еднозначен и много зависи от зададените приоритети. Ако за някой трудно означава да е изключително стриктен с времето за печене на месото, то за мен трудно означава, че отнема твърде много време и много на брой манипулации от старта на приготвянето до слагането на масата. Нали разбирате ситуацията – ако се прибирате в 7.30 вечерта и трябва да чакате два часа и половина въпросната мусака, някъде към 9 ще са ви отхапали ръката от глад или в най- добрия случай, ще имате едни ужасно кисели и изнервени хора около вас. Аз ставам по- раздразнителна и сприхава от самите тях. Като следствие изключително много уважавам всякакви уреди, които ми пестят време или ми позволяват да не стоя с вперен поглед в яденето, готова да го спася всеки момент от изгаряне/изкипяване/разваряване и разни други апокалиптични неприятности, които могат да се случат на него и на кухнята ми. Това е основната причина с голяма охота да приема поканата на Philips, да тествам новия им мултифинкционален уред за готвене. Обикновено имам големи очаквания към подобен тип съоръжения. Уговорката ми с тях е да публикувам 7 рецепти, приготвени с мултикукъра така че ако не друго,  поне имам повод да пиша по- често:) Уточнявам, че основната цел е да споделя впечатления, а не с непоколебим патос да ви изрекламирам уреда и да ви пратя да си го купувате. Всяка една  от рецептите може да бъде направена и без него.



Идеята ми е тези публикации да са посветени на бързите, лесни и практични идеи, които отнемат не повече от час от стоварването на торбите на кухненския плот до сядането на подредената маса.





Не се сещам за много случаи, когато съм приготвяла класически рецепти и дано Рhilips не останат разочаровани (за първи път от 8 години, вчера направих мусака). Днешната рецепта е стандартна, съгласно моите разбирания. Това е първото нещо, което приготвих в уреда и заложих на нея просто защото изпитах истинско отчаяние, като погледнах таблото с копчетата.



Така де, защо трябва да си губите 10 минути да четете упътванията, като винаги можете да загубите един час в експерименти и налучквания.  Още не съм прочела въпросната инструкция и го карам на интуиция и някаква книжка с основни упътвания към рецептите, които вървят с мултикукъра. Оправям се, даже и сладкиш опекох, от където следва че не е толкова сложен за използване, колкото ми се стори първоначално.



Задушено с пиле, къри и сметана

Време за подготовка:10 мин
Време за приготвяне: 30 мин

Продукти за 4 порции

400 гр обезкостени пилешки бутечта
2 глави лук
2 ск. чесън
500 гр гъби
1 с.л зехтин
50 мл течна животинска сметана
50 мл кокосова сметана
къри
сол, черен пипер




Рецептата търпи доста адаптации, съобразно личните ви предпочитания.



Подготовка

Нарежете пилето на едри парчета
Почистете гъбите и нарежете на филийки
Нарежете лука на ситно




Приготвяне

Задушете гъбите в зехтина. С мултикукъра това се случва на отворен капак, програма Fry 
Добавете чесъна, лука и пилето и оставете за още 10 минути. 
Сипете лука, кърито, черния пипер и солта. Намалете котлона и оставете ястието да къкри 20 минути. За мултикукъра това означава да затворите капака и да превключите на програма Stew със съответната стойност за време. 
Добавете двата вида сметана и оставете за още 3-4 минути.

Удобното на уреда  е че поддържа постоянна температура и не е необходимо да се бърка. За разсеяни мултифункционални хора като мен има таймер т.е няма опасност да се сетите, че готвите в средата на филма, когато се включи противопожарната система или в трапезарията започне да се промъква тънка струйка дим под вратата. Истината е че това е доста преувеличено и чак до там съм го докарвала само с едно мляко, но често ми се е случвало тотално да изключа и да се върна при печката, когато месото  е със степен на приготвяне "полуовъглено". От едната страна:(
След приключване на програмата, мултикукъра изключва програмата за готвене и преминава в режим поддържане на яденето топло.  До колкото си спомням, ние карахме колелета докато задушеното се приготвяше.



Стана си точно като реклама, ама да знаете, че не е:) Наистина много ме радват подобен сорт уреди и съм убедена, че тези които са ползвали ще ме разберат. Ще се радвам, ако споделят и някоя рецепта. В момента съм още в процес на изучаване.

Следващата публикация ще е насочена към домашните полуфабрикати или как да направите тайландска супа за 6 минути.

21 коментара:

  1. От години ползвам подобен уред на Panasonic, но главно за варене на ориз, каквото му е основното му предназначение, незаменим е!

    ОтговорИзтриване
  2. Лу, чудесен избор на рецепта! А снимките ти са прекрасни както винаги. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Обичам това пиле :)
    И снимките ти, естествено!
    Благодарение на тях си сложих стойката за домакинска хартия залепена на стената :)
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  4. еее Лулу, като стигнах до изречението: Карахме колела докато се задушаваше... и веднага отидох да ровя да видя откъде да си купя въпросния уред! Признавам че досега никога не съм се вълнувала от подобни модерни уреди, но темата с пестенето на времето ми е болна напоследък - предпочитам яденето само да се готви, а аз да си правя картичките. Така че мисля Филипс са избрали подходящ човек за представянето на уреда им...А това, че ще имаме възможност покрай представянето да те четем по-често е само бонус :) Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Аз ползвам такъв уред /но друга марка/ от 2 години и съм влюбена в него. Поръчак си го от чужбина, защото едва сега навлизат в България. Всичко може да се готви а ти изпозваш времето за висене над печката в нещо по приятно. А ястията стават разкошни. Според мъж ми няма нещо което да сложиш и да не излезе вкусотия. В бг мама има теми за тези уреди и рецепти от няколко години. Като напишеш мултикукър излизат. Ако имаш желание може и да се поровиш и по руските сайтове. Рускините обожават тези уреди и са доста популярни при тях. Ето един, който аз ползвам - http://www.multivarka.ru/. Най готвените неща в уреда са - кавърма, ориз, боб, спагети, сладкиш с извара, супи всякакви, всякакви зеленчукови и местни ястия но ако трябва да ги изредя ще стане дълго и широко и най- любимото на мъж ми е голямо парче месо / около 1,5-2 кг/ сготвено на програмата за бавно готвене /при мен 2 часа/. Готвила съм и дивеч - патица, заек, елен и няма нещо което да не стане. Ако се интересуваш от конкретни рецепти може да ми пишеш - wafi@abv.bg

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Писах ти. Много ме заинтригува сладкишът с извара.

      Изтриване
  6. Руми интересна рецепта, звучи вкусно и изглежда великолепно! Трябва да призная, че съм много скептична към подобен тип уреди и от опит с други подобни ... не съм във възторг, но пък на 100% съм съгласна особено пестенето на време около фурната/ котлона :) След като изхвърлих и подарих преди доста време един супер скъп и космически робот, който беше толкова сложен за употреба, че времето за да се науча да правя това и онова бяха пет пъти повече от това да го направя по първобитния начин, а инструкциите бяха или сбъркани или ... незнам, вместо сок от моркови изкарваше пюре :)) А след това с един кукър за готвене на пара ... е няма такава глупост ... сега не вярвам :))
    Та така ще споделиш след определен период от време на експлоатация, дали е "нашият" уред :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иве, и аз съм от тези без кухненски робот, електрическо ренде, уред за варене на яйца, уред за готвене на пара и всякакви подобни. Обикновено като купувам уред, изхождам от отговора на въпроса "колко често ще го ползвам".
      Този тип съоръжения се ползват доста често. На практика ежедневно. Аз имам слоу кукър, който също ползвам непрекъснато. Има дни, в които ако не бяха тези уреди, просто не бих се оправила. Сега докато си пиша, единият приготвя ябълково чътни, което ще е готово утре сутринта, а другият се бори със сьомга по азиатски:) Тези неща могат да си бъдат приготвени по стандартната котлонена технология, но това би означавало, сега да съм в кухнята покрай печката и да светя на тенджерите.

      Изтриване
  7. Страхотна идея! Не знаех, че съществуват такива уреди. Чакам с нетърпение и другите ястия! Мария

    ОтговорИзтриване
  8. Руми, отначало като видях снимките, си помислих, че си купила rice-cooker (ама това е, защото от 2 години се чудя дали да инвестирам в такова нещо) :))). Отдавна гледам подобен род уреди и все се изкушавам, но винаги размислям :). Ще се радвам да прочета твоите рецепти и отзиви.
    Поздрави и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да ти кажа честно и аз ги гледах тези за ориза, но ние почти не ядем такова и някак си се обезсмисля. За сега съм доволна от този. Ще споделя още впечатления

      Изтриване
  9. Страхотна джаджа. Това само някой мъж- готвач я е измислил.

    ОтговорИзтриване
  10. Руми, аз съм истински впечатлена от моя Мултикукър. Досега всичко, което приготвих с него е блестящо. Продължавам да го тествам. Спестява ми много време в кухнята. Мога да си върша други работи през това време. Много е безшумен и настроените програми много ми помагат. Последното с него правих бавно печено телешко, за 3 часа на 90 градуса стана мозък, можеш да го видиш при мен. Рецептата за пилето е много хубава. Сърдечни поздрави

    ОтговорИзтриване
  11. OMG this post is beyond GORGEOUS:) Your blog is on my fav. list and now Im following on pinterest to.

    Check out my blog today...hot modern kitchen inspiration:)

    Have a lovely day dear

    LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

    ОтговорИзтриване
  12. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  13. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  14. ето на регистрирах се: Лулу пиши още какво си правила, помагай с рецептите:)))

    ОтговорИзтриване
  15. Момичета страхотен е, имам го от една седмица и ако щете вярвайте, заобичах го повече от миалната си машина. Правих двата вида кекс, лешников с ябълки и шоколадовия. Готвих и няколко вида паста, а тази вечер котлети задушени с праз и вино, станах мозък. Разгледах руските сайтове там го ползват усилено и има доста рецепти, но лошото е че не разбирам всичко. Техните са някакъв американски вариант и има с иноксови купи. Страхувам се само дали покритието на Филипсе безопасно? Aко някой е чел нещо по въпроса да сподели???

    ОтговорИзтриване
  16. Аз имам същата машинка и ме улеснява много:) Готвя почти всичко в кукърчето - винен кебап, тас кебап, орман кебап, телешко варено, пилешка супа, сърмички, варя в него месо, зеленчуци, макарони, грис с прясно мляко...прекрасно е! Сравнително здравословно, готвя с една лъжица олио повечето яхнии, хем готви на умерена темперетура, хем не загаря, хем не се тревожиш, че нещо ще изкипи....Ползвам го и да ми втасва тестото, когато правя питки. Идеално е! Два три пъти съм.пекла и хляб в него. Понякога чак си мисля, как съм готвила без него...;) Поздрави;)

    ОтговорИзтриване
  17. Здравейте,Жени!Имам от 2 дни Кукър,но упътването му е на гръцки:((Мога ли да помолч за елементарните функции на иконите върху уреда,а той е производство на Карфур.Благодаря предварително!Ю

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...