събота, 8 януари 2011 г.

Morning after dark

Представете си падането на нощта. Студът постепенно проинква и сковава всичко. Светлината бавно си отива и отстъпва място на мрака. Представете си, че сте там някъде навън и скитете цялата нощ сред замръзнали полета, преспи сняг и ледени реки. Крачка след крачка, метър след метър, всичко е е дно и също - лед и мрак. Най- студено и тъмно става сутирн - точно преди зазоряване. Точно тогава е най- лесно да се предадате, да се откажете и да се оставите на ледената прегръдка на съня.  Точно тогава е най- важно да издържите, защото утрото идва винаги и ще е толкова жалко да го пропуснете!



Отмина още една година и нямам намерение да задълбавам в сериозни ретроспекции. Дали е била лесна? Въпрос на гледна точка. На мен ми е трудно да си отварям бурканите с винт. На теб може би не:) Нека погледнем от различен ъгъл - трудностите са предизвикателства и нови възможности.  Е, на моменти предизвикателствата ми идваха малко над прага  на поносимост, но какво пък - вдигнах летвата:) Беше доста емоционална година, но при мен това е практика, не изключение. Най- важното е, че в нито един момент не се загубих в морето от работа, хора, забързано ежедневие и проблеми. Винаги знаех, че съм тук. Това, че другите не можеха да ме открият, а аз не знаех на къде вървя е съвсем друго нещо:)
Бях твърдо убедена, че не може да не може и всяко следващо "не може" ме амбицираше два пъти повече.   И да, смятам, че въпреки всичко, годината беше успешна, защото аз все още съм тук и защото утрото рано или късно настъпва.


Мъгливо, но все пак светло:)


Може би не много топло, но пък красиво:)


И ако само за миг свалиш поглед от хоризонта, може би ще забележиш, че около теб има изумителни неща


Малки, незначителни, но толкова прекрасни

За да се чувстваш добре, не означава, че всичко около трябва да се случва точно така, както си го измислил. Може би просто ще трябва да го измисляш по начина, по който се случва:)


Посрещнах изгрева на първата неделна утрин далече от забързаният ритъм на града. Много пъти съм писала, че обичам да снимам точно по това време на денонощието. Не че особено ми се отдава пейзажната фотография, но усещането е невероятно, дори и да си некадърен:) Изборът на време от годината може би не беше най- подходящия:)

След около 10 минути стоене навън при има няма -12 градуса, пръстите ти почват леко да премръзват и освежаващото мразовито усещане постепенно отстъпва място на студ и безнадеждно треперене :)

Пълзенето по земята със сигурност не е най- здравословното занимание и буди голямо недоумение в случайно преминаващите местни жители, дори и през лятото.

По принцип ако си някъде из дълбоката провинцията, всеки новодошъл непознат е обект на голям интерес. Непознат с апарат и голям обектив си е направо събитие, а непознат с апарат и голям обектив, който се търкаля на земята посред зима е как да ви кажа..... абе пробвайте някой път и ще разберете:)))


Е имах няколко часа прекарани на саме със себе си и ако не друго, поне компанията беше интелигентна:)))


След такива преживявания е добре после да наблегнете на топлата храна.
През цялото време докато снимах си мислех колко много ми се яде китайска лютиво кисела супа...  Не мога да кажа, че китайската храна ми е сред най- любимите. Да не говорим, че трудно бих се осмелила да ям в китайски ресторант. И все пак не мирясах, докато не се снабдих с всички продукти и не направих въпросната лютиво кисела супа:) Не е най- фотогеничното ястие на света, но повярвайте ми - няма нищо по стоплящо от нея:)


Китайска лютиво - кисела супа

Продукти

20 гр. китайски дървестни гъби
400 мл пилешки бульон
2 ч.ч вода
150 гр бамбук
4 с.л качествен тъмен соев сос
4 с.л оризов оцет
1 с.л захар
1 пълна с.л царевично или картофено нишесте (без аромат)
1 морков нарязан на ивички
1 глава лук
2 скилидки чесън
1/2 с.л настърган пресен джинджифил или 1 с.л сух
чили на вкус
1 яйце
черен пипер, сол
1 с.л сусамено олио
1 с.л слънчогледово олио

Китайските гъби се накисват за 30 минути в 2 чаши гореща вода. През това време морковите се нарязват на ивички. Лукът се накълцва на ситно и заедно с морковите се задушава в малко мазнина. Добавят се гъбите, заедно с водата, в която са киснали и пилешкия бульон. След като супата заври, котлона се намалява и идва ред на скилидките чесън, джинджифила, чилито, черния пипер, оцета, захарта, соевия сос и нишестето разтворено в малко студена вода. Оставя се да ври 30 минути. Яйцето се разбива със сусамовото олио и на тънка струйка се изсипва при врялата супа, като се бърка непрекъснато, така че да стане на едри парцали. Маха се от котлона и се сервира още гореща.


Лекува всякакви наченки на хипотермия, хрема, настинка и направо може да ви разплаче:)

Поздрав от мен:)






26 коментара:

  1. Лулу, така ме сгря и с коментара, и със снимките, и със супата!
    Благодаря!
    Пожелавам ти да вдигнеш още повече летвата тази година във всяко начинание!
    И да виждаш тези на пръв поглед дребни, но прекрасни "нещица", които ни заобикалят и ни карат да се чувстваме по-добре и по-добри :)

    Сега остава и аз да се снабдя с продуктите и да сгрея душата си!

    ОтговорИзтриване
  2. Интересни и великолепни идеи.

    ОтговорИзтриване
  3. И може ли да попитам кое от яйцата беше унищожено???Какво отиде пак не там където трябваше???Къде сбърках???

    ОтговорИзтриване
  4. I tuoi post sono un racconto in poesia, bravissima
    ciao buona serata

    ОтговорИзтриване
  5. :) Руми, за много години!
    Според мен е важно всичко, което ни се случва и ние случваме, но е по-важно да успеем да го преценим и оценим.
    Лютото винаги е много сгряващо... хм, като гледам снимките ти и се замислям пазя топъл спомен от една нова година из Врачанския балкан и една водка с люти чушки ;D

    ОтговорИзтриване
  6. Precioso blog y sensacionales recetas.

    Saludos desde España Marimi

    ОтговорИзтриване
  7. Е имах няколко часа прекарани на саме със себе си и ако не друго, поне компанията беше интелигентна:)))

    Много ми хареса : )))
    Да ти кажа, почти съм навита да дойда някоя сутрин с тебе да снимаме по изгрев слънце. Само да не е при -14.
    Между другото как така Мъжът на Лулу не те е придружил за тази мразовита фотосесия? Не може така да скиториш из горите като непозната самодива с апарат и голям обектив, ааа!

    ОтговорИзтриване
  8. Може би имам нужда от точно такава супа, защото докато четох първата част, буквално настръхнах. Много силно и истинско.
    Пожелавам ти красива и лека 2011г.

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасна утрин Лулу:)Благодаря ти за невероятното събуждане:)
    В една мъничка книжка, посветена на радостта прочетох:" Напиши в сърцето си, че всеки ден е най-добрият ден в годината"
    :):):)

    ОтговорИзтриване
  10. Руми,
    винаги ми е много приятно да ти гостувам.
    Желая ти ведри и светли, топли и усмихнати сутрини на 2011, Диана

    ОтговорИзтриване
  11. С пожелание за интригуващи събития и все така вдъхновяващо присъствие,през 2011, Лулу!
    Въобще не се съмнявам, че си събитие, не само за местата, които посещаваш, но и за хората, които те познават :Р
    Сърдечни поздрави, а супата ще си я запиша като идея за след особено мразовити...приключения :)))

    ОтговорИзтриване
  12. Чудесни снимки, Лулу! Търкалянето в зимното утро си е струвало (абе нали аз не съм се търкаляла;), лесно ми е да говоря). Супата звучи много интересно. Ще се пробва. Само да открия този бамбук и дървесни гъби. Поздрави и топъл януари (в душата, де:)!

    ОтговорИзтриване
  13. Когато всичко е така изказано и просто няма какво да се добави, влизаш по няколко пъти на ден, гледаш, препрочиташ и немееш.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Страхотни снимки, много ми харесват и пейзажите (незнам, защо си решила, че не ти се отдават)! Това само с много ранното ставане и търкалянето на –14 градуса ... леко ме смути :)))
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  15. Снимките са, както винаги божествени :), много дълго им се радвах. За рецептата искрено ти се възхищавам - аз даже не знам как изглеждат голяма част от съставките й :), още повече - трудно си представям готвенето им!

    ОтговорИзтриване
  16. Дани, благодаря! Дано летвата я вдигаме само за хубавите неща:)
    Лили, благодаря и на теб:)))))
    Stefania, garlutti, thank you!
    Теди, нали знаеш, че винаги си добре дошла:) Само дето трябва да имаш предвид, че като казвам рано, това значи наистина рано:) В общи линии, връщането е точно когато децата се събуждат:))
    Тони, много положителни емоции и на теб:)
    Роси, наистина мног охубаво са го казали. В крайна сметка ти се случват такива неща, каквито чувстваш:)
    Диани, винаги си добре дошла:)
    Самодивке, направо съм си събитие:) Питай мъжа ми:))))
    Design Elements и на мен много ми хареса при теб. Не бях попадала на твоя блог, но си записвавм да го следя!
    малки неща, в една пряка на Пиротска има китайски магазин под формата на супермаркет. От там се снабдявам с тези неща.
    Ивейн, прегръдки!
    Еva, със сигуност пейзажите не са ми стихията и още много има какво да се желае, но ти благодаря:) За пейзажната фотография си трябва много търпение, хубав обектив, филтри, снимане от статив и т.н. Мен не ме тресе чак такъв ентусиазъм:) Честит блог между другото:)
    Ели, в интерес на истината за първи път готвих и аз подобно нещо.

    ОтговорИзтриване
  17. Определено правенето на такива снимки иска сериозни жертви, само не знам тези температури не се ли отразяват на апарата или си има начини да го сгрееш, (не със супата, обаче) :) Поздравявам те за ентусиазма, Лулу!

    А рецептата ... не съм приготвяла нищо китайско до сега, но звучи супер достъпно, стига да си набавил продуктите.

    ОтговорИзтриване
  18. Лулу, ти си една очарователна магия! Много ти се радвам!
    Да, да - един изключително жив и интересен млад човек!

    ОтговорИзтриване
  19. Тези лютите неща не са за мен, но със зяпнала уста и ококорени очи се насладих на прекрасните пейзажи!

    ОтговорИзтриване
  20. Лулу, пожелавам ти една много щастлива и успешна година! Прекрасна утрин (макар и студена, настръхнах само докато гледах снимките!), страхотни снимки и много позитивен пост!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  21. Постът ми направи много силно впечатление със съдържанието и посланието си, благодаря ти, Руми за споделените мисли, чудесни снимки и топлина!
    Прекрасна да е новата година за теб и любимите ти хора!

    ОтговорИзтриване
  22. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  23. Руми, радвам се да те "видя" отново!
    Супичката изглежда мнооооооооооооого.....ревлива...да ти кажа...
    Не знам дали бих я опитала или направила, но снимките ти са страхотни :)
    А замръзналите снимки - ммммммммм, аз съм бъзла и от тез дето предпочитат да се оставят в прегръдката на съня :))))
    Всичко на всичко в живота си до сега съм снимала точно 3 пъти по изгрев.
    Трабва да ме вземеш на гости с преспиване и да ме завлечеш с теб, обещавам, че ще мълча интелигентно.... :)))

    ОтговорИзтриване
  24. kali, по китайските магазини има такива продукти. В Метро също се намират.
    vesela, чак се изчервих:) Благодаря!
    Ирина, стига бе, пейзажите наистина не са ми кой знае какво. Аз съм по- скоро детайлист:)
    Мира, благодаря ти! Сърдечни поздрави и на теб!
    Ева, благодаря! Много успехи през новата година и на теб и семейството!
    Damayanti, аааа не си познала, ако ще ми мълчиш не те взимам:)))) Само да не забравиш, какво си си пожелала:)

    ОтговорИзтриване
  25. Обожавам такава супа, поръчвам си я за вкъщи от един китайски на Искър (да седнеш там не става, след това дрехите ти са пропити с дни с миризма:-)) Обичам я много гореща, много люта и много кисела!
    Ще прегледам твоите съставки, току-виж съм се заела вкъщи с нея някой ден:-)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...