неделя, 16 януари 2011 г.

Барселона: Цветове и форми – част 1



Не бих казала, че големите, космополитни градове са любимите ми дестинации за пътуване. Отиваш веднъж, виждаш го и това е. Има едно място, което за мен е специално изключение. Бих се връщала там отново и отново! Не съм сигурна, че с думи мога да пресъздам атмосферата или че снимките ми са на достатъчно добро ниво, за да се пренесете там дори и за миг. Все пак, ако  не сте били в Барселона, може би поне ще успея да ви заинтригувам достатъчно, за да се замислите за следващата ви екскурзия.   И тъй като това е кулинарен блог, ще опитаме и нещо от тяхната  невероятна кухня.  За тази част съм подготвила класическата паеля. 


 Всъщност приготвях я на няколко пъти, но не си харесах снимките. И така,  публикацията изчакваше по- голямо вдъхновение, защото Барселона наистина заслужава да и се обърне специално внимание! Огромен и невероятно космополитен град, изпълнен с история. Въпреки, че днес населението на града и околностите надхвърля 4.5 милиона души ни най- малко не липсва простор. Ако се качите на високо няма как да не се възхитите на идеалната, абсолютно симетрична мрежа от улици и булеварди. Сградите формират идеални квадрати, като оформят затворени междублокови пространства, а между всеки четири квадрата се намира мъничко площадче със скулптора, градинка или просто кътче за почивка.

                                        Сканирана картичка



Не искам да задълбавам в исторически подробности, и все пак една - две думи няма да са излишни. Градът датира от  II-ри век пр.н.е, като има две легенди за основателят му. Първата гласи, че 400 години преди основаването на Рим, Херкулес поставя началото на Барселона. Втората легенда се свързва с древния Картаген и бащата на Ханибал Бакра – Хамилкар.  Като част от Римската империя, днес в Барселона могат да се открият много архитектурни следи, най- вече в готическия квартал. И все пак за мен най- голямата забележителност си остават невероятните произведения на Гауди. Антони Пласидо Гилермо Гауди и Корнет e роден на  25 юни 1852 и живял до 10 юни 1926 – два дни след като е блъснат от трамвай.
Този човек или е страдал от астигматизъм или е имал някаква невероятна непоносимост към правите ъгли:) Във всеки случай е гениален и до голяма степен днешна Барселона дължи обликът си на него. Едва ли има други жилищни сгради в света, които да се радват на такава туристическа популярност, като неговите. 


 Casa Mila или както е по- известна  La Pedrera – каменоломната е строена между 1905 и 1910 година за младоженците Rosario Segimon и Pere Milà .  Невероятно е какво съчетание може да се постигне  между камък и метал.


В момента част от етажите на къщата са отворени за посетители. Особено впечатление прави покривът, който е място за разходка


Буквално ви пренася в друго измерение, в което няма прави ъгли.

Гледката отгоре е невероятна, но нея ще ви я покажа в следващата публикация:)

Следващата спирка е друго произведение на Гауди - Casa Batlo или рибешката къща. Още по невероятна, като освен преливащите се форми и невероятната архитектура, тук се намесват и красиви цветове



Къщата е впечатляваща дори и нощно време


Интериора е изключителен, с типично средиземноморски привкус на керамични мозайки в синьо



Таваните са с много интересна конструкция


Обърнете внимание на стените


И тук покривът е с интересни и нестандартни отдушници, комини и вентилационни шахти


Следващото място е още по- впечатляващо - Sagrada Familia. Това е най- големият и мащабен проект на Гауди! Началото е поставено през 1882 година, като строежът, финансиран само от дарения, продължава и до днес.  Последните години от живота си, Гауди е прекарал в малка пристройка към строящата се катедрала. При смъртта му през 1926 година, едва 1/4 от грандиозното здание е било факт. При сегашните темпове на строителство, се очаква Sagrada Familia да бъде завършена през 2032 година:)


Това е изображение от нета, но си позволих да го използвам, защото е единственото, в което отсъства строителна техника. Както се сещате не е реална снимка, а проектът, такъв какъвто би бил в завършено състояние По време на моето посещение, всичко беше опасано в мрежи и кранове и както виждате, централната кула с кръста все още липсва:)


Ако обиколите катедралата, веднага ще ви направи впечатление, че двете странни са абсолютно различни като концепция и форми.

Едната страна


Другата страна, която аз лично харесвам  повече:)


Интериорът е все още абсолютно недовършен, но дори и в момента може да ви спре дъха с мащабите си. Гауди взаимства всички свои идеи от природата. Подпорните колони са стилизирани дървета със сплетени във висините корони.


Лично аз изпаднах във възторг от стъклописите!


Можех да седя и да ги гледам с часове!


Мислех в тази публикация да поместя още едно от творенията на Гауди, но стана прекалено дълго и се опасявам, че много ще ви отегча:) Ще остане за следващата част и очевидно освен паелята ще се наложи да приготвя и още нещо испанско:)



Пеалята е едно от най- типичните ястия за тази държава. Всъщност малко известен факт е че то е "вносно"  и испанците се сдобиват с него при арабските нашествия. Това обяснява присъствието на шафран в нея:) Приготвяла се е на открит огън в големи чугунени тигани. За съжаление аз нямах възможност да я направя чак толкова автентична, но мисля, че и така е много вкусна. Търпи различни вариации - вегетарианска, само с морски дарове или пък с различни видове месо - вие си изберете сам. Аз ви давам само идея с тази, която направихме вкъщи.



250 гр ориз
200 гр. пилешки гърди
150 гр скариди
100 гр калмари или други морски дарове
2 домата, обелени и нарязани на кубчета. Може да ги замените с такива от консерва
1 чушка
150 гр зелен фасул - аз ползвах замразен
1 глава лук
2 скилидки чесън
около 650 мл зеленчуков бульон
шафран
сол и черен пипер
зехтин

В тиган с незалепващо покритие се запържва пилешкото филе нарязано на кубчета. Изважда се с решетъчна лъжица и в същата мазнина се задушава зеленият фасул, лукът и чесъна. Добавят се доматите, запърженото пилешко месо, черният пипер, шафранът и оризът. На силен огън се разбърква няколко пъти, изсипва се бульона и най- отгоре се подреждат скаридите. Всичко се оставя на слаб огън без да се бърка, докато поеме всичката течност. В оригинален вариант се сервира в съда, в който е приготвено.









26 коментара:

  1. Лулу, невероятно красиво е!
    Нямам думи, освен да блогодаря за чудесната виртуална разходка!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз благодаря! Беше много интересно. Още един град бе отбелязан в списъка "искам да отида там някой ден".

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря за удоволствието :)
    И за паелята, която все се каня да правя!
    Знам че името идва от тиганите, в които се прави!
    В очакване на втора част от разходката и друга
    испанска рецепта!

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотно!
    Барселона ми е в списъка с градовете, които искам да посетя. Била съм в Испания, но в Мадрид, но двата града са коренно различни.
    Благодаря за чудесната разходка, а паеля обожавам, най-ми е любима комбинацията на пилешко с морки дарове, а най-малко ми допадна паела "Негра".
    Твоята е невероятно апетитна и извика чудесни спомени!
    Поздрав!

    ОтговорИзтриване
  5. БЛАГОДАРЯ ТИ за страхотна разходка,много ,много ми беше приятно

    ОтговорИзтриване
  6. Ooooo, да!!! Обожавам Барселона и ти благодаря, че ме върна пак там с тези страхотни снимки. Тамошната паеля със скариди и миди ми е любима:)а твоята изглежда страхотно. Между другото почти по същата технологи правя ризото.

    ОтговорИзтриване
  7. Невероятно пътешествие си ни организирала ! Била съм в Испания - Мадрид е град в който съм влюбена, но Барселона винаги ми е била в топ 5 на бъдещите дестинации няма да крия най-вече заради невероятното архитектурно и културно богатство на града. Благодаря че сподели прекрасните снимки и едно от най-любимите ми неща за хапване - паелята.

    ОтговорИзтриване
  8. Невероятна виртуална разходка, благодаря и за вкусната рецепта, Руми! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Лулу, ако знаеш от кога се каня да направя паеля. Имам и подходящ тиган и оригинална рецепта :) Крайно време е :)
    Благодаря за разходката. Прекрасно е!

    ОтговорИзтриване
  10. Всичко е невероятно красиво!
    Поздрави,Лулу!

    ОтговорИзтриване
  11. Оставяш ме безмълвна, Руми!
    Отивам да се наслаждавам на снимките, а като се освестя ще прочета и рецептата на тази вкусотия!

    ОтговорИзтриване
  12. Майстор си, както и да го погледнеш :)
    Благодаря за прекрасната разходка и красивите снимки :)

    ОтговорИзтриване
  13. Лулу, и аз обожавам Барселона, писала съм дълъг пътепис в моя блог, че дори и подобна снимка имам сканирана с перфектните улици...но твоите снимки са невероятно живи и красиви!Влюбена съм в парка Гюел..... А между другото, не ме впечатли испанската кухня, макар че бях за седмица и се постарах да опитам от всичко. Всъщност май-много ми харесаха различните паели и сангрията.....
    Спорна и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  14. И аз искам да видя Барселона с очите си някой ден.
    Но и твоята разходка ме пренесе в този град с тези сгради като от приказка...
    Аз пък ще си позволя да се изфукам, че имам подарени от Лулу обеци и колие - ръчно изработени и купени от площат Гауди които обожавам :)
    И те са странно вълнообразни :))
    Рум, благодаря ти от сърце за разходката, за подаръка, за рецептата също!
    Спорна седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
  15. О, Барселона и на мен ми е любимо място и всеки път я преоткривам :-)
    Невероятни снимки, Лулу! И прекрасна рецепта!

    Поздрави, Милена :-)

    ОтговорИзтриване
  16. Изобщо не бях отегчена...дори ми беше малко! :)
    Страхотни снимки ,Лулу!
    Искам още...
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. Много красиви снимки, обожавам Барселона, атмосферата и пъстрите хората, темперамента! Надявам се отново да я посетя :) Паелята изглежда неустоима!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  18. Страхотен разказ с атмосфера и красиви фотографии. Беше удоволствие да видя града през твоите очи, Лулу! Надявам се в близко бъдеще да му се насладя и лично.

    ОтговорИзтриване
  19. О, Лулу, прекрасна разходка! Благодаря, че ме върна в този красив град и ми напомни, че трябва пак да се ходи :) И паелята ми е любима, а твоята изглежда великолепно! Очаквам с нетърпение втората част!

    ОтговорИзтриване
  20. Чудесно ме разходи, Руми. Страхотно, наистина си заслужава човек да го види и в действителност!
    Паелята ще пропусна, не за друго - не обичам морски дарове, но с пилешко бих опитала

    ОтговорИзтриване
  21. Лулу, всичко е прекрасно-снимките, разходката, рецептата.:)
    Винаги ни предлагаш интересни и неповторими емоции.)
    Поздрави:))

    ОтговорИзтриване
  22. А не, това вече ще го приготвя. Обожавам паеля.Лулу, изядох картинката!:))
    Стените най-много ме впечатлиха. Страшна работа, уникална!

    ОтговорИзтриване
  23. Много се радвам, че не съм ви отегчила до смърт и разходката ви е харесала:) Градът наистина е невероятен!

    ОтговорИзтриване
  24. Невероятна история в снимки, за този необикновен град! Преди 10 месеца посетих Барселона и от тогава единствената ми мисъл е, че искам отново да се върна там :)Също като теб бях толкова впечатлена, че започнах да правя любителско филмче за града, което, все още не е завършено, но като е готово с удоволствие ще го споделя!
    А твоят стил е уникален, снимките са много красиви - възхищавам се на хора, които умеят да снимат и да улавят незабележимото! Пожелавам ти още много екскурзии, за които да разказваш и много красиви фотографии!

    ОтговорИзтриване
  25. Благодаря Катя! Ще се радвам да видя филмчето, като го завършиш! Това наистина е един забележителен град!

    ОтговорИзтриване
  26. Здравей Лулу,
    Снимките,историята и Барселона са невероятни.
    Винаги когато ме питат кое е любимото ти място съм казвала Барселона.
    Благодаря че ме вьрна отново там.

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...