неделя, 14 ноември 2010 г.

На рожден ден, като на рожден ден!

Ще пропусна увода и направо ще мина на съществената част.


Това всъщност е тортата, която направих за рождения ден на Ина.


Някога си мислех, че само на мен ми се случват разни неща, а останалите хора си живеят тоооолкова спокойно! Отне ми известно време да осъзная, че нещата не се случват просто ей така. Обикновено някой ги случва.  Има хора, които успяват да водят тих и необезпокояван живот, но има и такива като мен, за които думата спокойствие е нещо като термин от научната фантастика:) Принципно знам, че съществува такова понятие, но по някакъв начин, така и не вникнах в истинския му смисъл и не можах да го приложа на практика:) Някога си мислех, че това не е добре. Сега си мисля, че това прави животът ми интересен:) Та тези дни беше много интересно:) 
По стечение на обстоятелствата ме нямаше почти цялата седмица. В петък ме чакаха огромни количества имейли. Ако мога да опиша денят с две  думи, то те са голям гърч:) В края на деня бях толкова сдухана, че за малко да забравя да си взема детето от предучилищна:)  Мислех да си тръгна навреме от работа, но в крайна сметка с много зор успях да отлепя в 19,30 (през това време малкото изчисти праха под всички бюра в офиса:)))). Можеше просто да се прибера в къщи, да гушна възглавницата и да се събудя в неделя следобед. Можеше, но ако става въпрос за някой друг:) Аз реших, че трябва да е интересно и да правя торта за рождения ден на детето, който е на другият ден на обяд.  Ще пропусна факта, че нямах продукти и първо трябваше да се пазарува и само ще спомена, че започнах тортата в 10 вечерта:)

Като всичко, което се прави прибързано и това не мина без проблеми. Кремът стегна трудно, два от блатовете станаха много дебели, сладкото което бях взела се оказа с консистенцията на гума... Накрая просто се отказах, сглобих я и я метнах неизмазана в хладилника. В три часа се събудих да проверявам, дали все пак кремът е стегнал:) Всичко си му беше наред, но аз не можах да заспя повече:)

Станах рано сутринта да си довърша произведението, но предвидливо повиках помощ от приятел. Публично се извинявам на Катето че я събудих толкова рано, но без нея нямаше да се оправя. Тя се справи чудесно с разточването на фондана и покриването на тортата. Останалата част, остави на мен. Първоначалната идея беше съвсем различна, но по време на творческия процес, нещата доста се видоизмениха. Запази се основния цвят и малката фръцла, която направих с огромно удоволствие:)

Има някакви прилики:)


Тортата трябваше да бъде на лилави точки, но в крайна сметка се сдоби с нестандартни цветя:)
Цялото това нещо беше измисляно в процеса на работа. Имахме доста ограничено време и все пак успяхме да се развихрим:)

Реакцията на рожденичката си заслужаваше. Тя не беше в къщи и успя да си види тортата чак, когато я занесох в заведението.
Изумлението на  хората в асансьора също беше интересно:)

С две думи, аз съм много доволна от резултата!
... и децата определено останаха впечатлени.

Единственият недостатък, беше че я унищожиха за отрицателно време:)

И да не мислите, че приключихме до тук!?  Рожденият ден продължи в нас, с част от приятелките на Ина, които бяхме докарали от провинцията:) Имаше седене до късно и спане в палатки:)

Надявам се Ина да е щастлива, от този празник, защо ако не тя, то аз със сигурност ще го помня дълго време:)))))
Все още не съм се оправила с лудницата в нас и да ви кажа честно няма и да успея, защото от утре пак няма да ме има:)


Продукти за тортата

Блатове:
10 яйца
10 с.л захар
10 с.л брашно
8 с.л ситно смлени орехи
5 с.л ситно смлени бадеми
4 ч.л бакпулвер

Белтъците се отделят от жълтъците и се разбиват, до твърди връхчета. Добавя се захарта и продължава да се бие с миксера още 1 минута. Изсипват се жълтъците един по един. Брашното се смесва с орехите, бадемите и бакпулвера и се изсипва при яйцата. С дървена или силиконова шпатула се разбърква до гладка смес. Разпределя се на 5 равни части, които се пекат върху предварително изрязани кръгове от хартия за печене (180 градуса за 10 минути)

Продукти за крема

200 мл. течна сметана
150 гр бял шоколад
700 гр. маскрапоне
1 пакетче желатин
150 гр сладко от боровинки
100 гр захар
Всички продукти трябва да бъдат със стайна температура.
Белият шоколад се разтапя и се смесва с маскарпонето и захарта. Сметаната се разбива и се добавя към основната смес.
Желатинът се разтваря в студена вода, разтапя се на водна баня и се изсипва при крема. Оставя се да стегне.
Тортата се сглобява, като всеки блат се намазва със сладко от боровинки, върху него се сипва крем и се покрива със следващия блат. Тъй като покрих тортата със захарен фондан, завърших с блат и обмазах цялата торта с маслен крем, преди за застеля чаршафа.

 Тази последната снимка ми е от Катето:) Аз обстрелвах от другата страна и съм изпуснала този прекрасен момент:)

33 коментара:

  1. Нямам думи само едно единствено нещо мога да кажа всеки би си мечтал за такова празненство и подобна торта!!! Браво

    ОтговорИзтриване
  2. Лулу, първо си помислих, че ще ми липсва увода :)
    Но след страхотния разказ, не съжалявах!
    Обичам такива дни!
    А тортата е прекрасна като визия - и приликата е страхотна!
    Поздрави и по възможност спокойна седмица, ако изобщо се получи!

    ОтговорИзтриване
  3. Мамма миа! Прекрасна маминка си има Ина и другата малка красавица, на която не й знам името :)
    Искам и аз такъв празник (упс, малко се вдетенявам от време на време, ама това да ми е кусура :)))
    Страшна торта, презентация и празник!
    Хайде, леко пътуване и много усмивки :)

    ОтговорИзтриване
  4. Лулу, няма значение какво ще кажем ние тук, единственото важно нещо е, че си видяла щастието в очите на твоето дете.Няма по-вкусна торта за едно дете от тази, приготвена с любов и то не каква, а майчината любов. Ти си прекрасна майка и ако всички жени на света бяха поне наполовина като теб, никъде нямаше да има нещастни деца.
    Знаеш, че обожавам децата ти, кукли, прекрасни са!
    А ти ...ти направо не си човек, ти си машина!!!!:))))

    ОтговорИзтриване
  5. Браво! Най-вече за умението да усещаш и правиш това, на което французите му казват "Joi de vivre" / sorry за нафърцулената чуждица, но е много точна, а е показателно, че няма точен превод на български.И браво, че няма да те има и идната седмица- така няма ти да чистиш, а някой друг:)))Да е живо и здраво детенцето!

    ОтговорИзтриване
  6. Лулу, възхищавам се на хора като теб, които се впускат в ежедневието и въпреки всичко намират време за красивите и истински неща. Всяка една минутка, отделена за тази приказна торта, и вечерта, и през нощта, и сутринта си е струвала!

    ОтговорИзтриване
  7. Изумитерно произведение на изкуството- като цветове, идея и направа!
    Браво Лулу!

    ОтговорИзтриване
  8. The cake is gorgeous!!! I am impressed with it I am sure your little girl loved it.. WOW!

    ОтговорИзтриване
  9. Усилията със сигурност са си заслужавали, Лулу! Много свежа торта! Харесаха ми нестандартните цветя и "малката фръцла" :-) Имаш прекрасни дъщери, а ние като родители какво ли не правим за децата си за да им видим грейналите от щастие лица :-)

    Поздрави, Милена

    ОтговорИзтриване
  10. Ciao Lulu!
    M-E-R-A-V-I-G-L-I-O-S-O!!! Molto molto bello, complimenti:))
    Bacione

    ОтговорИзтриване
  11. Лулу, още веднъж да ти е жива и здрава Ина! Страхотен празник и прекрасна торта, особено "малката фръцла" отгоре :)!
    Поздрави и лека седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  12. Възхищавам ти се Руми!
    Не знам как и кога успяваш, а всичко което решиш да правиш става уникално красиво и неповторимо!

    ОтговорИзтриване
  13. Поздравления за организацията и красотата, която си създала! Тортата е невероятна! Много здраве на малката принцеса, а за теб...само радост да ти носи!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Румииииииии,
    ти не спиш ли?! Явно ти остават по 5-6 часа сън, като гледам какви неща сътворяваш и ти остава време допълнително да готвиш, снимаш и да ни разказваш прекрасни истории.
    Тортата е супер сладурска, много ми хареса и идеята и изпълнението.

    И ако няма къде да спя, ще дойда някоя вечер у вас, на палатка :)

    ОтговорИзтриване
  15. Лулу, невероятна торта!
    Ти също си невероятна! Да ти е живо и здраво момиченцето (всъщност и двете момиченца), още много рожденни дни да посрещате заедно и щастливи!
    Заслужавало си е и умората, и труда, и безсънието, и приготовленията.
    Лека нова седмица и повече възможности за пълноценна почивка :)

    ОтговорИзтриване
  16. Веселина, Еос, Ваня, Пепеляшке, Мира, благодаря!
    Дани, всъщност не съм сигурна, че държа да ми е много спокойна седмицата:)))
    Феодора и аз се вдетенявам, затова се съгласявам на такива рождени дни:)
    Днинджър, определено това е най- голямото признание:)
    darkslayer, благодаря. Винаги съм се чудела, защо в българския нямаме подобни изрази, но явно си е защото просто сме такива:)
    Милена, благодаря! Ти си голям майстор и много ценя положителната ти оценка!
    Damayanti, благодаря! Ама моля те не ме издигай чак на такъв пиадестал:) Ти поне ме познаваш лично, що за шматка съм:)
    КеmiH, благодаря!!!
    Daniela, спя от време на време:)))) За тази торта имаш заслуга и ти, защото ме светна за готовия захарен фондан и сподели с мен 2 кг:) Страхотно се работи с него!
    Лети, благодаря за хубавите пожелания!
    Oxana, Jose, Chocolate Freckles thank you!

    ОтговорИзтриване
  17. OMG! That's a masterpiece! I am in awe of your handwork and creativity!

    ОтговорИзтриване
  18. Лулу, само маратонките си забравила да поставиш върху двете крачета на тортата :)
    Страхотна торта! Прекрасен зеленн цвят, удивителна прилика с рожденничката!
    Да ви е жива и здрава, много късмет в живота да има госпожицата и много, много любов! (хайде от догодина, 13 :)

    ОтговорИзтриване
  19. Лулу, заради всичко, което видях и прочетох по-горе толкова те харесвам!
    Без да се меря с майстор като теб, може да прозвучи нескромно, но усещам, че сме от "една порода" :)
    Тази година, за да не се получи като при теб - да правя торта през нощта си взех цели 3 дни отпуск/лошо им стана на шефовете, ама...ме пуснаха/
    Така че имах един ден преди, по време и един ден след рождения ден на дъщеря ми - е, друго си е!
    Но и аз не щадя сили, винаги когато се касае за близките ми, пък и не само...
    Късмет на всички ви!

    ОтговорИзтриване
  20. Лулу, страхотна е тортата! Много ми допада съчетанието на цветовете (за снимките няма нужда да казвам;)
    Със закъснение, но с най-хубави пожелания, Честит празник!!!

    ОтговорИзтриване
  21. Страхотна е!
    Да ти е жива, здрава и много усмихната рожденичката!
    :)))

    ОтговорИзтриване
  22. Ох, започвам да ах-кам, но тортата е наистина невероятно красива, кокетна, сладурска и не знам какво още! Браво на теб и на помощничката ти! Дъщеря ти, както и гостите, изглеждат много щастливи! Бъдете здрави и щастливи!

    ОтговорИзтриване
  23. Всички предпоставки за нещо истинско и незабравимо са били налице-верен приятел, неподправена реакция на основния виновник за тържеството и липсата на веществени доказателства накрая (изключая снимките). Нарочно си спестила в предишната публикация тези снимки на Ина - прилики има, фръцлата е много, много готина. Последната снимка наистина е страхотна-гледната точка за кой ли път се убеждавам, че има значение! Поздрави, Руми, отново ми достави голямо удоволствие!

    ОтговорИзтриване
  24. I love love love the cake Lulu and the girl lounging arnd with the book is sooo whimsical and perfect!!!

    ОтговорИзтриване
  25. Лулу,отдавна не бях се "ровила" в твоето ТВОРЧЕСТВО и днес се сетих за теб.Аз съм художник по образование ,но сега се занимавам професионално с нещо корено различно-работя в банка-бъррр и трябва да ти кажа ,че толкова много се вълнувам от нещата които сътворяваш,толкова много ми харесва твоя свят ,че се успокоявам за себе си и вярвам,че ще успея да преоткрия твореца в себе си рано или късно.Лулу, ти ме вдъхновяваш макар,че не те познавам лично!!!Пожелавам ти музата никога да не те напуска,здраве за теб и прекрасните ти дечица!!!!

    ОтговорИзтриване
  26. Благодаря за прекрасните думи! В крайна сметк всеки таи творческата натура в себе си:) Радвам се, че благодарение на блог пространството успявам да контактувам с хора, които са творци като теб и можем да говорим на един език:)

    ОтговорИзтриване
  27. Днес за първи път попаднах на блога ти и съжалявам, но вече ме грабна и със сигурност ще наваксам ако не с всичко написано, поне с по-голямата част.
    Възхитена съм от много неща, но най-вече от прекрасното ти момиченце Ива!

    ОтговорИзтриване
  28. This is an absolutely gorgeous and delicious sounding cake, Lulu! Your creation is so artistic and pretty - I LOve the colours and the sweet design! And your photography is superb :-)

    Happy belated birthday to your beautiful daughter!

    ~ marie

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...