понеделник, 12 октомври 2015 г.

Споделени впечатления: Domestina

 Home, sweet home:) Всеки обича да ме уютно, топло и приятно вкъщи. Това, обаче е трудно постижимо, ако там цари хаос и безпорядък, а котката разнася мръсни чорапи и салфетки из цялата къща.



Тази година пътувахме много. На практика почти нямаше уикенд, през който да сме си останали вкъщи. Това си има и своята цена. На принципа, че може да имате само две  от трите посочени на картинката, у нас това се отрази на фактора "чиста къща".

Прането се трупаше на камари, като понякога стигаше обратно в коша, без изобщо някой да го е обличал. Купуването на пералня със сушилня не помогна особено. Спести ми простирането, но не и гладенето. Липсата ни през уикендите, в съчетание с моите командировки ме докарваше до отчаяние всеки път, в който прекрача прага на дома и видя въргалящите се обувки в коридора. В общи линии драмата не продължи много дълго, преди да стигна до генералния извод, че не мога да смогна с всичко, при положение че през седмицата рядко успявам да се прибера преди 7-8 (ако изобщо съм си в София). Решението да потърся съдействие доста бързо изкристализира, но истината е че минах през доста фази на самоубеждаване, преди да пристъпя към някакво действие. Всякакви въпроси от рода на: Само аз ли не мога да се справя; Как ще пусна чужд човек в къщата; Стига бе, ще дойде някой, само ще маже у нас и аз после ще се чудя какво да го правя; Ами ако наема някаква женица, която да разчита само на този доход и по някаква причина се наложи да я освободя, защото повече не мога да й плащам и т.н и т.н до безкрай. После попаднах на някаква реклама на Domestina във Фейсбук за домашни помощници. Регистрирах се в сайта им, после размислих и се отказах, като ми оставаше само да натисна бутона за поръчката. На другият ден ми звъна доста възпитан господин, който ме попита дали не съм имала някакъв технически проблем. Обясни ми как функционира платформата и в общи линии разсея част от страховете ми. В крайна сметка натиснах бутона. Беше преди 4 месеца и съм безкрайна доволна от това си решение. Съвсем на скоро с мен се свързаха от маркетинговия отдел на Domestina, с молба да напиша впечатленията си от услугата им. Ако на някой друг може да са му от полза, за да преодолее душевните си терзания, ето на кратко моите впечатления:

Предимства:
  • основното предимство е че мога да поръчвам помощ както еднократно, така и с месечен абонамент. Това означава, че ако по някаква причина не мога да продължа да плащам за услугата, просто не си подновявам абонамента и това е. Ако реша, че имам нужда от помощ за пролетното почистване и миенето на прозорците, просто мога да направя поръчка за еднократно посещение.
  • всеки път идва една и съща жена. Удобно ми е, защото я познавам, говоря си с нея и вече й имам доверие
  • удобна и лесна онлайн платформа, през която се осъществява както поръчката, така и заплащането 
  • професионална услуга. Поне жените, на които попаднах аз,  имат предишен опит като камериерки и скоростта и систематичността, с която почистват е просто впечатляваща. Честно, къщата ми никога не е била толкова чиста, а аз съм леко вманиачена на тази тема.
  • услугата включва гладене и простиране. Алелуя! Край на прането, което се налага да пера отново, защото котката трети ден лежи отгоре, докато чакаме да го изгладя.
  • коректно отношение. Жената, която първоначално идваше да ми помага напусна и се наложи да ми я сменят. Въпросният любезен господин отново ми се обади да се извини за причиненото неудобство, което беше компенсирано и със съответната отстъпка в абонамента ми за следващия месец.

Недостатъци:
  •  не мога да си сменям деня за посещение. Мога да отложа едно посещение, като се прехвърля за следваща седмица в същия ден и час, но не мога да избера друг ден.
  • На този етап услугата се предлага само за София, Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора. Не покрива някои от периферните райони на София.
Аз лично ползвам услугата веднъж в седмицата за половин ден, за да мога да компенсирам отсъствието ни през почивните дни. От друга старан, ако искате да се освободите повече време и за други занимания, може да наемете помощ и два пъти в седмицата или за цял ден.

Повече за DOMESTINA може да намерите на сайта им https://www.domestina.bg/

25 коментара:

  1. Преди няколко години ми помагаше една жена в къщи и бях много доволна, родиха й се внуци и вече не можеше да идва у дома... така и не си паснахме с друга и сама си се справям някак си :)
    Понякога ползвам услуги на подобни фирми за еднократни по-големи почиствания. Ще се радвам, когато започнат да предлагат услугата и извън София.

    ОтговорИзтриване
  2. Разтребваш ли преди да дойде?:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. знаех си;))
      Аз заради това се отказах от тези услуги. Прахосмукачка и парцал мога и сама да пусна за хула време. проблема е в подготовката. Сега съм само на услугата гладене, че иначе няма време за скитане;)

      Изтриване
    2. Аз най- вече заради гладенето се навих. Онези моите двете хвърлят в коша всичко още при първото обличане. В общи линии жената се справя с подреждането на основните неща - обувки, разпределяне на изгладените дрехи, чинии от сушилнята и миялната и т.н. Гледам, че подрежда и стаята на Ина, където е най- голямата свинщина и аз по принцип там не припарват:)

      Изтриване
  3. А докато е тя там, има ли човек вкъщи или е сама? Защото ако уикенд ни няма, а през седмицата сме на работа или в командировки, не мога да си представя кога би идвала. А да й дам ключ и да е сама в жилището ми, съвсем не мога да си го представя :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зависи си от теб. В началото стояхме. Сега вече оставяме ключ

      Изтриване
  4. Предварително се извинявам за коментара си, защото знам как ще прозвучи, но не мога да си представя как 4-ма възрастни хора не могат да се погрижат за поддръжката на дома си, че се налага да идва 5-ти възрастен, за да го прави заради тях.И ако 4-мата възрастни не успяват за цяла седмица да насмогнат с ежедневните задължения, как един възрастен успява за половин ден да разчисти и оправи натуриите, сътворени за цяла седмица?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз се извинявам, че се намесвам, но обикновено възрастните нямат проблем да поддържат дома си. Даже не разхвърлят. Въпросът е, че често се намират и деца, с които 7 дена през седмицата, са си 7 дена чистене и подреждане. Заедно с другите неща като готвене и пране, обикновено не остава време за разходки. Които според мен са много по-важни за едно семейство, отколкото лъснатия дом.

      Изтриване

    2. Четирима възрастни, сигурно се справят. Ние имаме две деца, които се справят още по- добре с разхвърлянето. Ако имах половин ден вкъщи, си се справям чудесно. Но го нямам. Честно казано, на този етап от живота ми, кариерата ми е доста по- важна от парцала за прах. Въпрос на приоритети е в крайна сметка. Предпочитам да прекарам уикенда с децата извън София, от колкото забита вкъщи с прахосмукачката:) предпочитам и да заемам позицията, на която съм в момента, дори и да е свързана с много пътуване и 10 часа в офиса, от колкото всичко да ми е изгладено и под конец в гардероба

      Изтриване
  5. Аз имах подобни на вашите дилеми, но с две деца, едно от които бебе, реших че това е прекрасно решение. Не от първия път, но намерихме жена к. ни хареса и ми се стори че можем да и имаме доверие.
    За съжаление обаче фирмата се издъни няколко пъти.
    Чашата преля един ден когато жената дойде с друга, съмнително изглеждаща жена. Пред опулените ни погледи, на мен и бебето, и двете престъпиха прага на дома ми.
    Доместина не ни беше информирала! И така новата жена к. беше чакала половин час в студа беше така да се каже изгонена от възмутената мен. Все пак държа да си избирам кой ми влиза в дома и при бебето ми, а не да се ползва от фирмата "за обучение". Ще се учудя ако на някой му е все едно.
    Доместина замазаха положението, "имало грешка в системата"?!? Как пък др грешка не стана, и как точно тая...Все едно.
    Жената к. чисти също "извини" положението с думите" Аз и на др място съм водила жена да се обучава, но там хората ми дават ключа и така и не разбраха".....
    Ами как ще разберат като явно Доместина им е навик, или не им се занимава, или системата прави една и съща грешка, защото няма хора които да следят системата...По-важното: Няма човек който да носи отговорност!
    И реших, наемам си жена на черно, всички пари отиват при нея и знам че тя носи отговорността, а не някъкъв си чат, без име на човек, без тел, без,слефи.
    Не искам и някой да ми чисти за 20лв защото и чистенето е такова, колкото и да е свястна жената и защото не е честно и морално!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Супер "умно мнение" вкъщи също пращаха да се обучават ама поне виждаш че някой се старае как да направи нещо по-добре. Вече можеш да си избереш дали да се обучават при теб или не, като честно казано като дойдат 2 за 4 часа свършват доста допълнителни неща без да плащам допълнително. Ако мога да се абонирам винаги да се обучават в нас бих го направил :). За жена на черно няма да коментирам фирмата с някакъв си чат е публична и наема служителите си легално, а жената на черно незнам как ще я намериш при създала се ситуация. Камоли че тази жена не допринася с нищо за икономиката, държавата и себе си. Има 5 кредита които ти плащаш и работи на черно защото иначе ще и запорират заплатата. Работих с помощница на черно и толкова ме натоварваше с проблемите си че за малко да и стана поръчител на поредния кредит :(

      Подкрепете легалния бизнес, за да живеем всички по-добре!

      Изтриване
  6. Работя за фирмата,само мога да кажа,че ни експлоатират..Кръст,ръце и душа не ни остават за няма и 500 лв заплата...Ако някой не знае дадете ли по -малка оценка от 5 или 6 не ни се заплаща и посещението излиза за без пари за нас.Мили дами,всяка една от Вас е жена и с деца..Ние също храним деца с труда на ръцете си.Дано го оцени някой.Но не разчитайте,че Доместина ще ви уведоми за втори човек! Пращат ни в системата адресите и се спасяваш..

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Малоумна работа, ако ни оцените с по-малка оценка от 5 или 6 не вземаме пари. Ми направи така че да те оценят с 5 и 6 бе, аз незнам колко зле трябва някой да се представи че по шестобалната да му дам по-малко от 5 :)

      Изтриване
    2. Аууу извинявай, че ако не ти дадат 5 или 6 не вземаш пари. Незнам колко зле трябва да се представи някой за да му дам по шестобалната под 5. За втори човек специално се обадиха да питат дали съм съгласна а след това и видях, че е маркирано в профила ми и мога да го сменя, когато реша

      Изтриване
    3. az rabotih v domestina,i nakraq nemi platiha bonosite.takava izmamna firma nqma skasvash se ot rabota a te si hodqt na obqdi i se vozqt v loksozni koli mnogo ne korektni.Pazete se ot tqh nee chista rabotata ima i drugi firmi

      Изтриване
  7. Да и ако са два адреса отдалечени доста смятайте как в рамките на един час ще се придвижите нито отпочинали нито обядвали...

    ОтговорИзтриване
  8. Здравейте, на 45 г. съм, майка на две пораснали деца. Търся работа, като домашен помощник. Прецизна и педантична съм по отношение на реда и чистотата вкъщи. Ако някой от Вас има нужда от подобни услуги, Моля да остави телефон за връзка. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  9. Руми, писа ли Ви жената, която търси работа като домашен помощник? Ако да, аз си търся човек.
    Ivchi

    ОтговорИзтриване
  10. Здравейте, на 46г. съм, майка на две деца. Търся работа, като домашен помощница на 4 часа.Енергична,прецизна и педантична съм по отношение на реда и чистотата вкъщи. Ако някой от Вас има нужда от подобни услуги, Моля да остави телефон за връзка. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, тъй като не ми се иска блога да се ползва за начин за комуникация, моля да ми оставите ваши координати на rumiana.popova77@gmail.com, които ще публикувам в отделно съобщение във Фейсбук страницата и който има желание ще се свърже с вас.
      Поздрави,
      Руми

      Изтриване
  11. Здравейте! Моля за мнение относно коректността на фирмата.

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...