четвъртък, 2 август 2012 г.

Сладкиш с кайсии, джинджифил и ябълков сайдер

Прави ми се нещо. Не знам какво точно и няма съществено значение. Просто нещо. Важното е да има някакво действие. Не ми се снима, не ми се готви. И от море ми писна вече. Пиенето на кафе в 4 следобед хич не допринесе за постигането на душевен мир и равновесие. Ще го измисля, но до колкото се познавам, в това състояние има  много голяма вероятност следващият проект да е нещо грандиозно и хипер изтощително.

Докато нещата изкристализират, предлагам да публикувам някоя и друга сезонна рецепта, преди Пепчо, пак да ми е се скарала, че ги пускам точно след като мине сезонът на съответния зарзават:)
Заглавието, като никога е по темата - рецептата е за сладкиш с кайсии и джинджифил. Това е първата от няколкото рецепти с кайсии, които пробвах тези дни. Надявам се и другите да видят бял свят сравнително на време.


Заради жегата или заради нещо друго не ми се работи особено. Надявам се шефа да не чете, но той и без това е отпуска. През времето, в което не обмислям следващата времеемка и мястозаемаща дивотия, по- скоро си мечтая за хамак на сянка


По възможност придружен с книга и коктейлче.


Не ми се получава, така че продължавам да търся съмишленици, за проекта, който не знам какъв точно ще бъде.


Приемам записвания от сега, защото после може да бъде твърде късно:)

Останалите, може да се почерпите с кайсиен сладкиш. Много е вкусен. И калоричен:) За лично успокоение на съвестта, част от брашното е пълнозърнесто. Не помага особено. И на съвестта ми и на диетата ми.


Сладкиш с кайсии, джинджифил и ябълков сайдер

Продукти

Обещавам да измеря съставките и да променя поста в последствие, но понеже си беше пълна импровизация с неясен резултат, на този етап мога да ви дам рецептата само в невероятно точната мерителна скала на чаши, лъжици, бучки, щипки, чинии, вилици и подобни.

80 гр масло (добре, че пакетчето е оразмерено)
3 яйца
1 ч.ч заквасена сметана
250 мл ябълков сайдер - ползвам Самърсби
1 ч.л бакпулвер
1/2 ч.ч бяло брашно
2/3 ч.ч пълнозърнесто брашно
50 гр захар + 1 пакетче стевия (или 90 гр. обикновена захар)

ванилия
1 пълна ч.л настърган пресен джинджифил
7-8 кайсии


  • Маслото се разбива със захарта (и евентуално стевията) до пухкава смес. При непрекъснато бъркане, едно по едно се добавят яйцата.
  • Зрънцата ванилия се остъргват от шушулката, омешват се със сметаната джинджифила и се сипват при маслено - яйчаната смес
  • Брашното се пресява и се смесва с бакпулвера. На няколко пъти се сипва при останалите продукти, като се бърка внимателно с шпатула
  • Добавя се сайдера до получаване на сравнително рядко кексово тесто
  • Всичко се изсипва в намаслена и набрашнена тава. Отгоре се подреждат кайсиите и сладкишът се пече 40 минути при 180 градуса
  • Сервира се охладен с топка сладолед или поръсен с мед (пък може и двете)

За ужас на част от посетителите на блога ми, следващата рецепта е риба. С кайсии:) Сериозно!

28 коментара:

  1. Strahotno izglejda!! Veche sam gladna, vapreki che ne zakysvam propri tip;-) Dessi

    ОтговорИзтриване
  2. Много ми допадна сладкишчето, с удоволствие си вземам :) Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  3. И риба с кайсии ще ям - щом си сготвих лозови сарми с череши,че и ми хареса, значи нямам грижи:) А вече от месец се каня да ти благодаря най-сърдечно, че благодарение на твоя разказ в картинки за Лефкада вече се върнахме оттам и макар да речем, че объркахме леко сезона и вместо октовмри се явихме в края на юни - пак си беше страхотно, красиво, запомнящо се , морско и вкусно! Така че, мила ми Лулу, и риба с кайсии да ми сготвиш, аз съвсем вероятно ще я опитам:) Поздрави: Калина

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ааааа кеееееф! Много се радвам че сте отишли и причината и аз съм допринесла за приключението. Сигурна съм, че не сте останали разочаровани!
      Пък рибата хич не беше лоша да ти кажа:)

      Изтриване
  4. Голямата ти дъщеря, вече е истинска млада дама. Колко бързо растат!

    ОтговорИзтриване
  5. Привет, Лулу. Разошна сладкишницата ...

    Ако искаш да правиш нЕщо, имаш покана от мен да те науча да плетеш. Разбира се по твой избор, на две или на 1 куки. :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ама аз наистина ще се възползвам! Принципно на две куки се справям горе долу. На една съм много боса. Както вече споменах, замислила съм един проект и плетенето може да ми бъде много от полза:)

      Изтриване
    2. Знам, знам. Питай, Теди ... Стискам палци да се получи!!!! И много ще се радвам да Ви науча и двете ...

      Изтриване
  6. Лулу, както винаги, всичко ти се получава, дори да нямаш желание за снимки и готвене ;) Хубав ден и с нетърпение очаквам да видя с какво ще ни изненадаш за пореден път! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Ох, а това оранжево ми се заби в главата! Красиво, красиво, вдъхновяващо както винаги! Първата снимка вече ми е в архива "любими"! Чакам рибата, пък ако ще и да е с мъфини :))

    ОтговорИзтриване
  8. е значи за мен ще е пълна наслада рибата с кайсии!
    Ама пък права бях, к*во, свършиха черешите и ти тогава ги пусна :)) че и подредени за снимка.
    Освен това си мрънкам аз, нали в близките ми планове влиза и ролята на свекърва, ще се излагам ли?
    А сладкиша е чуден :)) и очаквам с нетърпение следващия ти проект. Най-вече снимките му :)

    ОтговорИзтриване
  9. ии.. като за мързеливо настроение страхотен сладкиш си спретнала... сезонен:Д

    ОтговорИзтриване
  10. Ейй Руми, ако кажеш на някой, че в тази жега умираш да си в офиса и много ти се работи, едва ли ще ти повярва, пък било то и шефа :)) Но патологията с работохолизма ... са познати нам до болка ... А за шефа, той не чете "такива глупости" , като блогове ... само аз като му навра нещо интересно в носа ... ама подозирам, че тайно наднича в моя, любопитсвото го напъва, особено като е в отпуска :))) Та небой се, аз ти чета блога с кеф, но си трайкам!
    Сладкиша е супер, а и аз бих се израдвала на риба с кайсии, що не!
    Първия кадър с децата е много як! Ааа и диптиха с хамака, много ме кефи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Евич, да ти кажа и аз на пренебрежителното отношение разчитам:)

      Изтриване
  11. Хм, снимаш като професионален фотограф... а не стига, че правиш страхотни снимки, ами ни и храниш с готини неща. :) Идеята за хамака не е никак лоша.

    ОтговорИзтриване
  12. Те и кайсиите вече са на изчезване, но след като има джинджифил и Самърсби, няма
    начин да не е чудесен :)
    А и ще чакам с нетърпение "манджата с грозде"!
    За снимките си знаеш!

    ОтговорИзтриване
  13. Записваш ли някой за проекта, който още не си измислила?...Пиши ме там:) А сладкиша си е чудесен, рибата с кайсии , предполагам, също:)
    Най- много ми харесва хамака на сянка, може и без книга....

    ОтговорИзтриване
  14. Лулу, с теб съм - за проекта:))
    И благодаря за дозата цветно вдъхновение! Толкова ми е скучно напоследък в мрежата, че малко останаха публикациите, които разглеждам с интерес. Твоите винаги са от тях.

    ОтговорИзтриване
  15. Много яко, Руми! И снимките и сладкиша и новия проект, макар че не знам какъв ще е той :) Ама ще е готин. Сигурна съм.

    ОтговорИзтриване
  16. Руми, защо ли на мен не ми се готви така - сладкиш с кайсии, риба с кайсии, а мъча домашните с таратор и салати? :). Сладкишът изглежда страхотно, а останалите снимки са толкова летни и свежи :)
    Записвам се "на сляпо" в проекта, защото съм сигурна че ще е интересен (само частта с плетенето ме притеснява) :)))).
    Лек петък и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  17. Заинтригувана съм и от проекта и от рибата.
    Сладкишът е много добър, за снимките нямам какво повече да кажа от обичайното!- жестоки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чакай, че те толкова хора ми писаха и проекта така се разрастна, че вече не знаем от къде да започнем:)

      Изтриване
  18. Ако има място за някой, който не може да плете, не може да снима и обича да похапва сладки неща се записвам веднага :) Страхотна е първата снимка и не само :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Има място за всеки:) Важното е да ти се прави нещо:)

      Изтриване
  19. Добре че нищо не ти се прави, та си ни пуснала хубавите снимки и рецептата...Ако ти се правеше нещо можеше и чак догодина да видим това вкусно сладкишче (-:

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Има нещо такова. Ако знаеш от правене на неща, колко други не са видели бял свят:)

      Изтриване
  20. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...