петък, 8 април 2016 г.

Рошаво

Не пиша често, знам. Има много неща, които се случват, но някак си нямам желание да си събера разпилените мисли и да ги подредя в думички, които да имат смисъл и за някой друг, освен мен. Харесват ми такива, хвърчащи, емоционални, рошави и  разхвърляни. Страхувам се, че ако ги обобщя все пак, ще се наложи да взимам решения, които за момента отлагам.  През последните няколко години зимата ми е труден период. Имам много работа, не пътувам толкова много със семейството, колкото ми се иска, а служебните командировки, по- скоро ме изнервят и натоварват. Фактът че настъпиха климатични промени и времето не е толкова потискащо и сиво, не помогнаха особено:) Имам снимки от септември, които дори не съм отворила. Както и да е! С пролетта и цъфналата череша, която се опитва да ми превземе едната тераса, започнах да се събуждам от летаргията. Клоните приличат на наденички от цветчета, а вечерно време там е най- прекрасното място за чаша вино,  разговор и бърза вечеря.





 Освен всичко останало, от известно време ми се върти идеята да сменя концепцията на страницата. Като цяло блоговете се изчерпват, а комуникацията все повече се измества към социалните мрежи. Приемам всякакви мнения и предложения, за това какво и къде искат да гледате и четете. Не че има нещо общо с темата, но приемам и акъл как да разкарам мравки от кухнята:)


Междувременно, аз все още имам доста непубликувани снимки и рецепти, които за чисто лични цели, мисля да добавя.  Има много неразказани истории, но част от от тях вероятно никога няма да видят бял свят. Или поне така си мисля сега.

Понеже очевидно вече е пролет, на мода идва спанакът и всякаква форма на зеленяш. Рецептата е за прясна паста със спанак и манатарки.  Като всяка паста, това е едно от най- бързите неща, които може да приготвите за вечеря или обяд.


 Този път си спестих правенето на паста и се купих готова от лимец. Трайността и не е голяма, но е страшно вкусна.


Прясна паста с манатарки и спанак
Продукти за 4 порции

300г прясна паста
200мл течна животинска сметана (18% масленост)
200мл прясно мляко
150г манатарки
150мл сухо бяло вино
2ч.ч почистен, измит и нарязан на ситно пресен спанак
2 скилидки чесън
1с.л зехтин
сол и черен пипер на вкус


В дълбока касерола се загрява зетина и леко се сотират нарязаните гъби за около 10 мин.
Добавят се скилидките чесън и бялото вино, като всичко се оставя на слаб огън, докато течността почти изври.
Слага се прясната паста, добавя се сметаната, прясното мляко и нарязания спанак. Подправя се със сол и черен пипер. Понеже говорим за прясна паста, не е необходимо предварително да я варите. Тя става доста бързичко и на практика ще се сготви в млякото и сметаната за около 5-6 минути. Както и да го смятате, имате вечеря за не повече от 20 - 25 минути, което включва почистването на спанака и гъбите и почистването на кухнята:)





25 коментара:

  1. la forza della primavera nella bellezza delle immagini e nella forza della ricetta

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет Лулу,тъй като съм се абонирала за фейсбук страницата ти, оттам виждам какво си публикувала. Оттам насетне отварям винаги блога и тук чета. Големия формат на снимките, текста и въобще всичко останало тук ми допада много повече. Успех каквото и да измислиш но блога ти е супер!

      Изтриване
  2. за мравките- намирате от къде влизат и наръсвате с прах за пране

    ОтговорИзтриване
  3. За мравки (и духове, и демони), баба ръси сол като невидяла, ама не мисля, че е особено ефективно, понеже аз веднъж разсипах пакет със сол на земята и по стечение на обстоятелствата го изчистих след месец, ама мравки пак си имаше мравки. Солната процедура води и до ръсене със захар по погрешка, което доказано привлича мравки, дотолкова, че ако се съберат всичките около захарта, може наведнъж да изметеш и захарта, и мравките :)).

    Относно блога, мен винаги историите и снимките са ме причличали повече от рецептите, както и палатковите истории :)).

    ОтговорИзтриване
  4. Сол и брашно в равни количества - мравките никак не харесват комбинацията и се изнасят бързо, бързо.

    ОтговорИзтриване
  5. Рая Стефанова8 април 2016 г. в 12:25

    Страхотна рецепта, както винаги :) Къде в София има прясна паста от лимец?

    ОтговорИзтриване
  6. За мравките - трябва да се установи къде е мравуняка.Защото от дърветата навън, които не са пръскани с препарат могат да навлязат мравки в кухнята.Така баща ми изряза саморъчно клоните на едно дърво, които се опираха в прозореца на кухнята ни.След това може да се напръска няколко пъти с препарат за пълзящи насекоми или пудра за мравки и мравките изчезват напълно.Страхотна е пастата.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  7. И аз се интересувам къде има прясна паста от лимец в София

    ОтговорИзтриване
  8. Мен ме кефи блога ти, знаеш, и независимо
    от това, че и в социалните мрежи се явява всичко, тук ми е добре.
    За мравки преди много години бях купила един китайски тебешир.
    Рисуваш линии пред праговете на вратите, особено на тези на терасите.
    Отвън най-много влизат :)
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  9. Не коментирам вече често по блоговете ... в състояние съм на изчерпаност ... но в този блог често надничам и презареждам батериите си от красотата която е споделена :)
    Благодаря за което!

    ОтговорИзтриване
  10. Богът е страхотен!Радвам се винаги когато има нещо от вас!

    ОтговорИзтриване
  11. Привет!
    1. за блоговете- въпрос на усещане и цели. Мисля, че всичко е мода и ако ти намираш блога си за старомоден, а ти се иска да е в крак, следвай тенденциите. Въпреки това, винаги има хора, които предпочитат ретрото. От теб зависи какво искаш.
    2. За мравките- всяка година се разправяме с тях на пролет. Вариантите са два: изчакваш ги да си прокарат магистралите и спират да те безпокоят или китайски тебешири. Сол-мол,оцет, брашно,захар- нищо не помага. Помагат и препаратите, но аз не съм и фен, поради факта, че нашите мравки обикновено пренасят материалите за магистралите си през кухнята ми. Една черта с тебешира при дограмата/стената/врата и всичко приключва.
    3. без да съм стигнала до лимецовата паста, де, това е една от любимите вечери на семейството :)
    4. аз лично съм тук заради добрите идеи и още по-добрите снимки. Все ми е тая по кой път ще стигна до тях.

    ОтговорИзтриване
  12. Факта, че почти всеки ден "цъкам" върху линка на блога ти, за да видя дали няма нещо публикувано е достатъчно красноречив, че има защо да продължаваш да го правиш... Аз съм ти голям фен...на историите, на снимките, на рецептите....през всичките тези години на социални мрежи и всякакви он-лайн методи за комуникация, този и само още един блог са ме накарали да си сложа адресите във "Favorites" и да чакам с нетърпение всеки следващ пост. И аз като "Мъх" ще кажа - няма значение по кой път ще стигна до публикуваното от теб, стига да го има....
    За мравките - години наред ме тормозеха из кухнята ми - какви ли не методи съм прилагала - сол, брашно, тебешири, пудри и какво ли не....дори да намалееха, пак изникваха след време... Докато не си смених плота на кухнята - не заради мравките, просто реших да махна стария плот и да сложа гранит...оказа се, че в стария, отзад, са си направили колония! От както го махнахаме, вече нямам проблем. Идеята да споделя това е, че ако са влезли просто от вън, през терасата или по клоните на дървото, може да успееш да им спреш пътя с посочените методи от момичетата, но успеят ли някак си да се заселят в някой недосегаем кът, няма оттърване, докато не откриеш гнездото....
    Та така... чакам по-често истории...и ведро, пролетно настроение!
    Ivchi

    ОтговорИзтриване
  13. Прекрасно!!! Такова удоволствие е да те чета и да съпреживявам удоволствието от храната и дребните радости на живота! Благодаря!!

    ОтговорИзтриване
  14. Аз много харесвам блога ти! Често ФБ ми писва и предпочитам точно такъв формат. За мен е удоволствие да го чета:)

    ОтговорИзтриване
  15. Не прецаквай хубавия блог! Истински хубаво и разтоварващо
    изживяване е всяко влизане - снимки, прекрасни истории/приказки, снимки. Успокоение!

    ОтговорИзтриване
  16. Спиращи дъха снимки! Прекрасно :)

    ОтговорИзтриване
  17. и аз правя такива :) любими са ми... колкото до концепцията на блога, поне за мен концепцията е за лично удоволствие... от тук нататък всичко си е лично моя работа, имам страничка във ФБ, където главно шервам интересни неща свързани с храната, на които съм попаднала през деня, но пак главно за лична употреба, ако на някого му харесва супер, ако ли пък не това не е мой проблем :)

    ОтговорИзтриване
  18. Според мен блогът ти няма нужда от никакви промени. Аз го харесвам точно в този му вид и винаги с удоволствие влизам тук :) Е, може би в последно време ми липсват малко твоите проекти "направи си сам" и бих се радвала по-често да публикуваш такива неща :)
    А за мравките - пробвай с тебешир.

    ОтговорИзтриване
  19. Здравейте Руми, не си позволявам често коментари, но сега не се сдържах ;)
    Блогът е страхотен и в него се чувствам изключително уютно като у стар приятел, макар че нямам привилегията да Ви познавам лично Ако зависеше от мен не бих променила в него нищо, всичко е премерено, естетично, забавно и специално, но истината, е че той е един своеобразен Ваш дом и е Ваше право да го размествате и нагласяте докато не намерите спокойствието и онова, което търсите.Вярвам, че каквото и да е то, ще е също толкова хубаво. Успехи!
    Ася

    ОтговорИзтриване
  20. много ми харесва блогът ти като цяло. влизам дори само да гледам красиви снимки :)

    ОтговорИзтриване
  21. Отново спиращи дъха снимки, и много апетитни, и прекрасна пролетна рецепта за бързо и вкусно хапване! Супер си! Ще я сготвя още днес, защото идеално се връзва с режимами на хранене според 90 дневната диета! Страхотна идея ми даде!

    ОтговорИзтриване
  22. Здравейте, открих случайно блога преди години, търсейки рецепта за течния шоколад от детството ми, и май остана единствения блог, който следя, и други чета, но не толкова редовно. Харесва ми такъв, какъвто е, много ми пълнят душата снимките, много рецепти съм научила от Вас! А мравките давя в захарен сироп с боракс в капачка...

    ОтговорИзтриване
  23. Аз искам да те похваля за снимките! Изключителни са - имаш талант! Поздравления! Ще следя с интерес за нови попълнения

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...