Страници

сряда, 13 май 2015 г.

Бърза кухня: Спагети от тиквички

Време е за по- лека храна. Тази рецепта е нещо средно между салата и основно. Тънката разлика е в соса, който ще използвате. И да, спагетите са от тиквички, а не с тиквички. Да не се бъркат двата щата.

От доста време се каня да си ги направя, но опитите ми  се свеждаха до настъргване на ренде, което определено не придаваше същата консистенция. Понеже свободното време е относително нещо, всъщност стига само за неща, които ни харесва да правим. Определено не мога да квалифицирам ходенето по магазините в тази графа и така и не намерих време да пообиколя и да си намеря т.н. спирализатор. А и честно казано не ми се струваше икономически рентабилно само заради едните спагети от тиквички. Разни познати ги режеха с белачка за картофи и после с ножа ги наситняваха на лентички, но честно казано и до тази хамалогия не стигнах, макар че ако имате нерви, става доста сполучливо.



Ровейки из китайските сайтове за нещо съвсем различно, случайно попаднах на "острилка" за тиквички и моркови http://www.aliexpress.com/item/Vegetable-Fruit-Spiral-Shred-Process-Device-Cutter-Slicer-Peeler-Kitchen-Tool/32223793242.html Цената от 4 долара и безплатна доставка ми се стори достатъчно приемлива.


След месец чакане на доставката, вече бях горд собственик на джаджата за спагети от тиквички. Както казах - и без нея става, но за мързеливци като мен, тази е прилично евтина и ми спестява доста време. Толкова е лесно, че дори почнах да си я нося в работата да си правя спагетите от тиквички там, като от вкъщи си носех само сосовете. Подозирам, че ще се превърне в една от любимите ми покупки, която съм правила.


Спагети от тиквички с домашно песто и дроб от треска
Продукти за 4 порции

За спагетите

  • 4 малки тиквички
  • лимонов сок

За пестото

  • 2 връзки пресен босилек
  • 50г орехи
  • 50г пермазан или кашкавал
  • зехтин
  • сол

Допълнително
  •  1 консерва (130г) дроб от треска
  • пикантен сос

Разбира се, в тази рецепта са задължителни само тиквичките. Всичко останало подлежи на промяна. Единствената особеност е че използваните сосове не трябва да бъдат горещи.

Мисля че няма какво толкова да се обяснява. Тиквичките се "подострят" или нарязват на ръка, така че да станат на спагети. Подправят се с лимоновия сок. Разпределят се по чиниите и поливат със соса, който може да бъде просто домати с чесън и зехтин, сушени домати с рукола и прошуто или както в моя случай - песто с босилек и орехи. Ако си измислите нещо друго - давайте!

В моя случай босилекът се слага в блендера, заедно с останалите съставки. Всичко се миксира и се сипва върху спагетите.
Нарязания дроб от треска се смесва с пикантния сос и също изсипва отгоре.

Ми това е - бързо, лесно, вкусно:)




16 коментара:

  1. Тиквички сурови ли са?

    ОтговорИзтриване
  2. Много хитър уред :)
    Обичам дроб от треска и току го смесвам с нещо!
    Тази идея в случая ми допада!

    ОтговорИзтриване
  3. А от къде такава острилка?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Който не чете докрай така става...видях сайта.

      Изтриване
  4. Предлагам следващият път като намериш невероятния чаркаляк за кухнята, преди това да пишеш, да събираш заявки и да поръчваш групово;) Щото аз сега, какво? След тези снимки?;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хахахах:) Ммм да, вземам си бележка веднага!

      Изтриване
  5. Много е готино с тези спагети от тиквички, нали:)
    Аз си взех миналата година спиралайзър :) и съм пробвала и тиквички,
    моркови, а най-любими са ми спагетите от червено цвекло и целина :)
    Спагетите от тиквички съм ги пробвала и сотирани за кратко и пак се получават много вкусни и интересни комбинации:)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хм от цвекло не съм пробвала. Ти какъв уред взе?

      Изтриване
    2. А ето и спагетите от цвекло:)
      https://igcdn-photos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t51.2885-15/10956770_388627487983852_1153920084_n.jpg

      Изтриване
  6. С ренде Бьорнер може да се нарежат по този начин.
    Благодаря за идеята!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Имам но стават на пръчици, а не на спагета.

      Изтриване
  7. На мен нещо не ми се получават спагетите. Опитах с краставица. Има ли специален начин :)

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...