четвъртък, 5 май 2011 г.

Гергьовден в аванс

И пак е пролет, и пак идват празници, и пак по традиция  приготвяме агнешко за Гергьовден. Аз традиционно ще го пропусна , защото мисля съвсем тенденциозно да направя традиция отсъствието ни от София по такива събития. Току виж, моите дечурлига схванали разликата между различния селскостопански добитък, а не  да крещят въодушевено срещу стадото овце "Козички, козички", а народа да им се радва "Софиянчета, софиянчета":)



Бягството ми от града, далеч не означава, че съм спасена от тежка форма на преяждане. Всеки път се заричам, че ще го карам само на  трева и зарзават и никога не ми се получава както трябва. Ще ми бъде спестено единствено суетенето в кухнята, но аз съм си подготвила урока предварително и вече си написах домашното.   Доста семпло и простичко, но все пак е тематично. За сметка на това мисля да наблегна на количествените показатели и съвсем схематично ще скицирам две рецепти за агнешко.




Вариант 1 го раздава домашен фюжън. Съвсем условно можем да го наречем с префърцуненото име Агнешки котлети с билки, върху канапе от карамелизиран лук. В действителност доста лесна и бърза рецепта.


Първата и основна стъпка е да си намерите хубави агнешки котлети. Аз ли нещо не си изразявам достатъчно ясно желанията пред месаря, те ли нещо не ме разбират, но бивам удостоявана със странни и леко отегчени погледи. В крайна сметка се опитват да ми пробутат някоя огромна плешка и с много кандърми се снабдявам само със заветните ребърца, завършващи с прекрасни малки котлетчета.
Следващата стъпка е внимателно да ги разделите, ребро по ребро, така че да получите перфектни  котлети. Това упражнение може да ви то свършат още и в магазина. На вас ви остава само да изчистите хубаво костта от ципи и жили.

Използването на умалителна форма за горецитираната форма на агнешки специалитет, не е никак случайна. Имайте предвид, че котлетите са малки, така че да не ви изненадва бройката в списъка с продуктите по- долу.

12 агнешки котлета
2-3 стръка розмарин
3-4 скилидки чесън

1. с.л горчица
1 с.л масло
сол, черен пипер
зехтин

За сладкото от лук
4-5 глави стар лук
1 1/2 с.л захар
30 мл балсамов оцет

сол

Първо пригответе сладкото от лук, защото отнема повече време и е добре да се консумира охладено.
1. Нарежете лука на ситно и го запържете в малко зехтин.
2. Посолете, добавете захарта и оставете да се карамелизира, като не похлупвате съда и разбърквате периодично
3. Добавете балсамовия оцет и оставете за още 10-15 мин. докато се изпари цялата течност.

За котлетите

1. Добре почистените котлети се посоляват и поръсват с черен пипер. Нтъркват се с чесъна и се оставят да престоят 30 минути.
2. Горчицата се смесва с маслото и ситно накълцания розмарин.
3. Котлетите се намазват хубаво с тази смес. Внимавайте по тях да не са останали парчета чесън, защото ще прегорят и ще придадат неприятен вкус на ястието.
4. Запържват се до златисто в зехтин - около 3-4 минути от всяка страна

Преди да сервирате върху канапето от карамелизиран лук ги оставете да починат 10 минути, без да ги бодете с вилица или режете с нещо.


Вариант 2 е значително по тривиален - Печено агнешко бутче  в бирена марината


1 агнешко бутче
400 мл бира
прясна мащерка
сол, черен пипер, червен пипер
зехтин
7-8 необелени скилидки чесен

1. Агнешкото се посолява, натрива се с черен пипер и се залива с половината бира да се маринова за около 2-3 часа.
2. Отцежда се от течността, намазва се със зехтин и чревен пипер, прясна мащерка, ако е необходимо се посолява още малко. В тава се сипва остатъка от бирата, слага се агнешкото и необелените скилидки чесън. Покрива се с алуминиево фолио и се пече 1 час на 160 градуса.
3. Маха се фолиото и се оставя за още около половин час да хване хубава коричка.

Желая ви весело посрещане на празниците и в духа на рекламите ви препоръчвам да консумирате храната с мярка и удоволствие:)



18 коментара:

  1. Обезоръжена съм, прекрасни рецепти и снимки, Руми! Весели празници и на вас!

    ОтговорИзтриване
  2. Руми, весели празници и много красиви снимки!
    А това с агнешките котлетчета в месарски магазин си е много трудно упражнение :)

    ОтговорИзтриване
  3. Руми,
    По-често заминавай да си почиваш някъде, ако всеки път ще ни бомбардираш с такива прекрасни рецепти :)) Снимките ти както винаги са прекрасни.
    Хубави празнични дни и много, много весело настроение!

    ОтговорИзтриване
  4. Руми,

    и аз като теб...започнах да почивам активно далеч от градския шум. Снимките са приказни, агнешкото още повече. Да си починеш добре и да се насладиш на прекрасната природа. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Весели празници, Лулу! Рецептите са чудесни! Ти си отличничка, аз май ще отложа с два дни Гергьовден заради ремонта и ще се пробвам с една от твоите рецепти!

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасни снимки, Лулу, знаеш си!
    Агнешките котлетчета звучат много вкусно и изискано, но определено си падам по бутчето :)
    Печеното месо с бира винаги е на почит у нас :)))
    Хубав празник!

    ОтговорИзтриване
  7. "... а не да крещят въодушевено срещу стадото овце "Козички, козички", а народа да им се радва "Софиянчета, софиянчета":)"

    Разсмя ме много :) А снимките са повече от страхотни!

    ОтговорИзтриване
  8. Важното е да има мрЪвки! :D А снимките доста допринасят за виртуалното похапване...

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотни рецепти! Някак си ще се въздържа обаче от агнешкото, защото покрай Великден ми дойде в повечко :D :D :D Весело изкарване през почивните дни и стискам палци времето да е по-хубаво там където ще сте, за да може да се разходите с мъжО и децата :)

    ОтговорИзтриване
  10. Руми чудно красиви снимки :) И Агнешкото изглежда примамващо дори за такива, като мен, които не са му фенове :) Приятен път и много хубаво изкарване на теб и на прекрасното ти семейство:)

    ОтговорИзтриване
  11. Руми май само от снимките си хапнах за Гергьовден :-) Прекрасни както винаги. Ще изпробвам рецептата за котлети защото никога до сега не съм пробвала да приготвя такива а и имам розмарин в саксия който е крайно време да експлоатирам :-) Пожелаам ти приятна и усмихната почивка!

    ОтговорИзтриване
  12. И аз май само от снимките събрах достатъчно зелено и пролетно настроение за Гергьовден! По принцип у дома не ядем агнешко, но преди две години опитах точно по Гергьовден агнешко, подправено с розмарин, от тогава похапване на подобно ястие ми създава много пролетно и празнично усещане. Честит празник и приятни почивни дни от мен!

    ОтговорИзтриване
  13. Лулу, прекрасни пролетни снимки! Толкова слънчеви и весели! И рецептата за котлетите звучи празнично и ароматно! Ще се възползвам при случай :)
    Поздрави и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  14. Лулу страхотно интервю гледах те по новините.Много си лъчезарна и харизматична.
    Поздравления.

    ОтговорИзтриване
  15. В опит да наваксам всичко пропуснато с последно време, се потопих неусетно в атмосферата, която създваш с всички показани снимки и увлекателният ти стил на писане. Мнооооого релаксиращо ми действа всяко посещение тук, Лулу! Страхотни рецепти, снимки и четива!

    Поздрави, Милена :-)

    ОтговорИзтриване
  16. Здравейте!Аз съм голяма почитателка на Вашите рецепти и редовно ги приготвям...Искам да попитам за агнешкото бутче,тъй като смятам да го приготвя за гостите си за този Великден,не е ли малко да се пече час и половина?Благодаря предварително!

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...