неделя, 17 февруари 2019 г.

Торта с моркови в диетичен прочит

Блогът стана на 9 години. Няма да се впускам в словоизлияния. За вас едва ли е важно. За мен е! В крайна сметка това е хроника животът ми. Понякога се връщам и чета назад, за да си спомням. Някои неща са много наивни, други са ми били много важни. Радвам се, че покрай него намерих приятели. Толкова по темата:☺️
Както традицията повелява има торта. Всъщност тортата не е правена сега, но си намерих мотив да седна и да публикувам рецептата. Нали го знаете онзи виц за Зайо Байо и тортата от моркови. Е, тази не е. Даже ми е любима и често я правя за закуска. Както традицията у нас повелява няма глутен, брашно и захар.




Продукти: 


за блата:

  • 100г смлени орехи
  • 30г овесени трици (ако сте много стриктни с глутена, пропуснете ги и). Може да се замести със същото количество растителен протеин 
  • 3 моркова
  • 1 чаена лъжица бакпулвер
  • 3 яйца
  • 150 гр хомогенизирана извара
  • 5-6 сушени кайсии и шепа стафиди, предварително накиснати в ром
  • Канела, джинджифил, карамфил
  • Еритрол за подслаждане - може да го заместите с 2-3 супени лъжици мед или няколко смлени фурми




Масло за намазване на тавичката


за крема:



  • 200 извара
  • Еритрол
  • Цедено кисело мляко
  • Аз слагам и пюре от дюли, което придава много приятен вкус, но може да пропуснете




Настъргвате морковите, нарязвате на ситно кайсиите. Разбивате яйцата с изварата и добавяте останалите продукти. Намазвате тавичката с разтопено масло, сипвате сместа и печете около 30 минути на 180 градуса. Блата ще си остане леко влажен.


В отделна купа смесете продуктите за крема. Изчакайте блата да изстине и намажете с крема. Оставете поне 24 в хладилника.


На народа в офиса много им хареса. Според мен повечето не разбраха дори, че е диетична.



1 коментар:

  1. Благодаря за чудесната рецепта.
    Много, много вкусна и лесна торта

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...